نسل زد بازوی برگزاری اولین کنفرانس بازاریابی و برندینگ در عصر هوش مصنوعی
دکتر رضا لطفی دبیر اجرایی کنفرانس بر استفاده از ظرفیتهای نسل زد در راهبری و پشتیبانی این کنفرانس تأکید نمود.
به گزارش روابط عمومی اولین کنفرانس بازاریابی و برندینگ در عصر هوش مصنوعی، دکتر رضا لطفی دبیر اجرایی کنفرانس بیان داشت: «اعتمادکمیته سیاستگذاری بر تواناییها و خلاقیت نسل زد در راهبری و پشتیبانی اولین کنفرانس بازاریابی و برندینگ در عصر هوش مصنوعی باوری قلبی است.» وی در ادامه توضیح داد:
نسل زد (متولدین اواخر دهه ۹۰ تا اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی) به عنوان نخستین نسلی که در بطن فناوریهای دیجیتال رشد کردهاند، امروز در جایگاه کارآفرینان جوان، نقشی کلیدی در شکلدهی آینده کسبوکارها ایفا میکنند. این نسل نه تنها مصرفکننده فناوری است، بلکه با نگاهی خلاقانه و جسورانه، از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای خلق ارزش، نوآوری و رقابتپذیری استفاده میکند.
از جمله مهمترین ویژگیهای نسل زد در کارآفرینی میتوان به دیجیتال نیتیو بودن آنها اشاره کرد. این نسل از کودکی با اینترنت، شبکههای اجتماعی و ابزارهای هوشمند آشنا بوده و همین امر باعث شده هوش مصنوعی را نه به عنوان فناوری پیچیده، بلکه به عنوان بخشی طبیعی از زندگی و کسبوکار خود بپذیرد. خلاقیت و جسارت ویژگی مهم دیگر این نسل از کارآفرینان است. نسل زد به دنبال راهکارهای متفاوت است و از شکست نمیترسد. هوش مصنوعی برای آنان بستری است برای آزمایش ایدههای نو محسوب میشود. در نهایت، این نسل تمایل شدیدی به منحصربفرد بودن و شخصیسازی دارد.کارآفرینان نسل زد میدانند که مشتریان امروز به تجربههای شخصیسازیشده نیاز دارند و هوش مصنوعی بهترین ابزار برای تحقق این هدف است.این نسل از کارآفرینان برای پیادهسازی موفق ایدههای کسبوکار خود از فناوری هوش مصنوعی به شیوههای گوناگون استفاده میکنند از جمله:
بازاریابی هوشمند: استفاده از الگوریتمهای تحلیل داده برای شناخت دقیقتر رفتار مشتریان و طراحی کمپینهای هدفمند.
خدمات مشتری مبتنی بر چتبات:نسل زد با بهرهگیری از چتباتهای هوشمند، تجربهای سریع و کارآمد برای مشتریان فراهم میکند.
توسعه محصولات نوآورانه:از طراحی مد و موسیقی گرفته تا اپلیکیشنهای سلامت و آموزش، هوش مصنوعی به نسل زد امکان خلق محصولات متفاوت و منحصربهفرد را میدهد.
تصمیمگیری دادهمحور:کارآفرینان جوان با اتکا به تحلیلهای پیشبینیکننده، ریسکهای کسبوکار را کاهش داده و مسیر رشد را هوشمندانهتر انتخاب میکنند.
وی در پایان اشاره کرد: «امروز در نخستین کنفرانس بازاریابی و برندینگ در عصر هوش مصنوعی، نقش کارآفرینان نسل زد بیش از هر زمان دیگری برجسته است. آنان با ترکیب خلاقیت، جسارت و فناوری هوشمند، ما را در برگزاری شایستهتر این کنفرانس همراهی میکنند. این نسل آیندهای را رقم میزنند که در آن برندها نه تنها ابزار فروش، بلکه روایتگر داستانهای انسانی در دنیای دیجیتال خواهند بود.از جمله کارآفرینان نسل زدی که در این کنفرانس حامی و پشنیبان ما هستند میتوانم به علی رحمانی همبنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی و مهدی بیباک فعال رسانهای و بنیانگذار رسانه تخصصی کسبتایم اشاره کنم. همچین، سایر عزیزانی که در کمیته اجرایی همراه و همسفر ما هستند.»