0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
چالشهای اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در پیشبینی رفتار مصرفکننده: مطالعه موردی در تجارت الکترونیکی
Authors :
علی نادرزاده ینگجه
1
1- مجتمع آموزش عالی بم
Keywords :
حریم خصوصی دادهها،سوگیری الگوریتمی،شخصی سازی،هوش مصنوعی،تجارت الکترونیکی
Abstract :
این پژوهش به بررسی چالشهای اخلاقی ناشی از کاربرد الگوریتمهای هوش مصنوعی در پیشبینی رفتار مصرفکنندگان در پلتفرمهای تجارت الکترونیکی میپردازد. تمرکز اصلی بر مسائل کلیدی مانند حریم خصوصی دادهها، سوگیریهای الگوریتمی و تأثیرات اجتماعی است که از تحلیل رفتار مصرفکننده با ابزارهای هوش مصنوعی سرچشمه میگیرند. رویکرد تحقیق کیفی بوده و بر پایه مطالعه موردی یک پلتفرم برجسته تجارت الکترونیکی استوار است که از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای شخصیسازی تجربه خرید بهره میبرد. دادهها از طریق مرور اسناد، گفتگو با کارشناسان و تجزیه و تحلیل گزارشهای موجود گردآوری شدهاند. نتایج حاکی از آن است که نقض حریم خصوصی، سوگیریهای ناشی از دادههای نامتوازن و نبود شفافیت در تصمیمگیریهای هوش مصنوعی، از برجستهترین مسائل اخلاقی به شمار میروند. این تحقیق بر لزوم ایجاد چارچوبهای نظارتی و اخلاقی برای بهرهبرداری مسئولانه از هوش مصنوعی در تجارت الکترونیکی تأکید میورزد و پیشنهادهایی مانند بهکارگیری الگوریتمهای قابل تفسیر و استانداردهای محافظت از دادهها ارائه میدهد. اهمیت این کار در فراهم آوردن نگرشهای عملی برای شرکتهای تجارت الکترونیکی و تصمیمگیران است تا بتوانند مزایای هوش مصنوعی را حفظ کنند در حالی که آسیبهای آن به حقوق مصرفکنندگان را به حداقل برسانند. این مطالعه میتواند مبنایی برای پژوهشهای آینده در حوزه اخلاق هوش مصنوعی در بخشهای تجاری دیگر باشد.
Papers List
List of archived papers
Modifying the electricity consumption pattern by designing an intelligent machine learning model with the XG Boost algorithm
Raha Pakzad
نقش هوش مصنوعی در تحول بهرهوری وتجربه مسافر در ایستگاههای مسافری راه آهن های مدرن ومقایسه آن با راه اهن های شهرهای ایران
طیبه قربان خانی - فرهاد احمدی
مبانی فلسفی خداشناسی و چالش های مدیریت اسلامی در عصرتکنولوژی
نبی الله جیحون - حسین متفکر - حسن الوداری
نقش هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در زنجیره تامین در صنعت آب و فاضلاب
محمد ناصرین - حمیدرضا رضوانی - افسانه نیک محمدی
نقش هوش مصنوعی در تشخیص و پیشگیری از تقلب در خدمات مالی
مهدی محمدی امین - مهدی فرساد - هادی محمدی امین
خودشیفتگی و تصمیم گیری مدیران: بررسی بیست سال ادبیات حسابداری
رعنا شهدآور - فاطمه ذوالفقاری - فاطمه افروزیان
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
ترکیب سیگنالهای EEG و ردیابی چشم برای توانبخشی به بیماران ضایعه نخاعی
امیررضا احمدی
ارتباط بین عملکرد پایداری و سرمایه گذاری بیشتر و کمتر از حد
سعید انور خطیبی - علی زارع بهتاشی
مفاهیم حسابداری مدیریت راهبردی در شرکتها، مزایا، معایب و راهکارها
علی نمازیان - علی محمدی
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3