0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
Predicting employee loyalty based on machine learning algorithms,Case study: Pars Online Company Call Center
Authors :
Mohammad Reza Haji-Ahmadi
1
Mohammad-Ali Eghbali
2
Hossein Eghbali
3
1- Eyvanekey University
2- Birjand University of Technology
3- Eyvanekey University
Keywords :
Employee loyalty،machine learning،forecasting
Abstract :
Loyalty is one of the characteristics and benefits admired in all cultures and different historical periods of human beings. From a sociological perspective, loyalty can be considered a positive norm, and loyalty can generally be expressed as dependence on a person or something to which there is a commitment. Organizational loyalty means the high commitment and motivation of employees to the organization, so that they put all their effort and creativity into achieving the goals of the organization. From a macro-management perspective, organizations in today's competitive market consider loyal and committed employees to be one of the main tools for distinguishing themselves from competitors. The costs of employee exit from the organization directly and indirectly result from the fact that organizations make every effort to retain employees and make them loyal to the group. The policy of this research, by looking at the research conducted in the past and drawing out points worth considering from them, is with a new approach, in such a way that high accuracy and confidence in the results obtained, along with low costs, are its main features. The proposed model has benefited from the psychological characteristics of loyalty and the factors affecting employee loyalty from their perspective and their daily issues and concerns in the workplace. The main features of this model are the focus on the welfare status and the elements affecting the working situation and comfort of employees, both from a material and psychological perspective. The model used has presented an acceptable performance in terms of accuracy, due to the diversity and combination of available methods and the multiple use of different algorithms in order to achieve reliable results, and its results can be used with a high degree of confidence to predict the loyalty status of the organization's employees.
Papers List
List of archived papers
ایجاد یک استراتژی پایدار برای حاکمیت شرکتی یکپارچه مبتنی بر عملکرد پایداری
رعنا شهد آور - ابوالفضل بابایی لک لر - حسین قهرمانی
مروری بر سیر تحول نظری برنامهریزی منطقهای مبتنی بر زنجیره ارزش با تاکید بر صنایع نساجی و پوشاک
محسن رفیعیان - شبنم جعفری
Ethical Challenges in the Use of Artificial Intelligence: Risks, Frameworks, and Responsible Innovation
Seyed Javad Roudehchi Tabrizi - Samar Goldouz
نقش حسابداری مدیریت در استراتژی فرهنگ سازمانی و مالیاتی
علی نمازیان - حمیدرضا فیروزآبادی
پیشبینی جهت حرکت قیمت طلا در بازار فارکس مبتنی بر نمایانگرهای ایچیموکو با استفاده از روشهای سنتی یادگیری ماشین
محمد رزاقی - محمدحسین خسروی - فاطمه یوسف زاده
بررسی تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد رقابتی استراتژیک شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان
ائلناز سیادتی
پیش بینی قصد فرار مالیاتی بر اساس تئوری رفتار برنامهریزی شده، روحیه مودیان مالیاتی و تیپهای شخصیتی با استفاده از شبکه عصبی
سحر بخشی - مهدی ذوالفقاری - کیهان آزادی هیر
بررسی تأثیر ابزارهای خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی بر ایدهپردازی دانشجویان
ندا پرتونیا
بررسی رابطه عملکرد اجتماعی، زیست محیطی با عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران
بنفشه فهیمی نیری - حسین بوداقی خواجه نوبر
Optimization of AODV Routing Protocol in Ad Hoc Networks Using Particle Swarm Optimization Algorithm
Jalileh Alboshokeh - Touraj Mohammadpour
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3