0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
تأثیر فعالیت های بازاریابی تجربی بر تجربه مشتری در متاورس: نقش واسطه ای سهولت درک شده و سودمندی درک شده و تأثیر آن بر عشق به برند
Authors :
آیسان خضرلو
1
سید جعفر زنوزی
2
1- دانشگاه ارومیه
2- دانشگاه ارومیه
Keywords :
بازاریابی متاورسی،تجربه مشتری،سودمندی درک شده،سهولت درک شده،عشق به برند
Abstract :
تحول در دنیای دیجیتال و ظهور بحران های جهانی در اقتصاد باعث شده که کسب وکار ها تحولاتی در استراتژی ها و شیوه های بازاریابی خود ایجاد کنند تا با چشم انداز بازار در حال توسعه همگام باشند که بازاریابی در متاورس می تواند یک رویکرد تحولی در این عرصه باشد. با بررسی تجربه مشتری در محیط متاورس با ترکیبی از محرک های فنی، اجتماعی، و اقتصادی می توان علاقه به شناخت و فعالیت در محیط متاورس را در میان عموم افزایش داد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی - پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کاربران فعال در متاورس در سطح جهان میباشندکه با روش نمونهگیری از نوع تصادفی ساده بوده بدین صورت که بهصورت تصادفی در محیط متاورس اطلاعات موردنیاز پژوهش از بین حاضرین در محیط و خریداران و فروشندگان NFT جمع آوری شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد مبتنی بر طیف لیکرت است. برای پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد. تجزیهوتحلیل دادهها با بهرهگیری از روش معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار اس پی اس اس نسخه 26 و اسمارت پی ال اس نسخه 3 انجام شد. یافتهها حاکی از آن است که بازاریابی تجربی متاورسی تأثیر مثبت و معناداری بر تجربه مشتری دارند. تجربه مشتری نیز به طور مستقیم بر عشق به برند تأثیرگذار است. همچنین، نقش میانجی سهولت درک شده و سودمندی درک شده در روابط بین متغیرها تأیید شده است.این مطالعه راه هایی را برای تعامل بهتر در دنیای متاورس و همچنین تفاوت هایی که در ترجیحات و نیازهای افراد در دنیای متاورس و دنیای فیزیکی وجود دارد را به تصویر کشیده و به برند ها کمک می کند تا کسب و کار خود را بهبود بخشند.
Papers List
List of archived papers
پلتفرم هوشمند «دستیار پیمانکار»
محمد عبدالهی سنو
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
نوآوری در مدیریت ترافیک: راهبندهای هوشمند برای مسیرهای اختصاصی اتوبوسها
رضا حبیب زاده
شناسایی محرکهای گزارشگری پایداری مبتنی بر تئوری مشروعیت
مجید باباخانی - نبی نجفی - سعید صمیمی
تاثیر ویژگی های کمیته حسابرسی و حسابرس داخلی بر به موقع بودن گزارشگری مالی
غلامعلی شریفی
تحلیل و بهبود مقاومت به ضربه ترافیکی درب موتور پژو 206 به روش المان محدود هوشمند
محمدعلی سلیمان نژاد - رضا جاهدی
بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر مفاهیم حسابداری مالی (بازده سهام، مدیریت سود واقعی، عدم تقارن اطلاعات و عملکرد مالی) در شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
فاطمه ایمانی - محمود همت فر
تاثیر ارزش های مشترک بر تبلیغات شفاهی، رضایت، اعتماد و تعهد (مطالعه ای در میان موسسات حسابداری استان زنجان)
صالح حسین نژاد آژیری - مجید پابرجای زنجانی - افسانه ملاجوادی
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر شهرت برند و ارزش ویژه برند (نمونه موردی گالری چرم امینی)
لیلا امینی راد
نقش هوش مصنوعی در تحول آفرینی حوزه روابط عمومی سازمانها
علی یاوری - سحر صفرزادهنیا - حبیبه نظری
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3