0% Complete
فارسی
Home
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
Engagement of shareholders in the company
Authors :
Mahdi Rastkar Mirzaei
1
Ramin Saman Azari
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
Keywords :
Scoping Review،Stakeholder Theory،Stakeholder Marketing
Abstract :
Organizations that embrace the participatory involvement of their stakeholders aim to scrutinize the driving forces behind their stakeholders' actions. The concept of stakeholder motivation has received limited attention in prior research, primarily due to the novelty of stakeholder participation. Scientific development of the specific notion of stakeholder motivation is still in its infancy. In recent times, the creation of shared value has become a crucial aspect for companies striving for sustainability and competitive success (Zwas, 2010). The central focus of this study is to identify and comprehend the motivations of key stakeholders in value creation within the realm of marketing logistics. This study seeks to elucidate and construct a model illustrating the factors influencing stakeholder participation in the process of value creation in marketing logistics. Methodologically, this paper relies on a Scoping Review and adopts an exploratory approach through qualitative research. The search for relevant literature involved scouring English articles on dedicated business journal sites and reputable scientific databases like Science Direct, Emerald, and Springer, covering the period from 2000 to 2020. Simultaneously, Persian articles were explored on Ganj site, Noor specialized articles database, and Jihad scientific database University for the period from 2001 to 2021. A total of 4 Persian articles and 14 Latin articles were identified and utilized to formulate the proposed model. The study's findings reveal that stakeholders exhibit diverse motives and a degree of heterogeneity. Consequently, the motivations influencing key stakeholders' commitment to value creation in the marketing logistics of organizations are classified into driving and traction factors. Through amalgamating insights from various studies in the scoping review, a comprehensive model explaining the motivations of key stakeholders in value creation in marketing logistics is crafted and presented.
Papers List
List of archived papers
مروری بر روشهای شناسایی و تشخیص غیرمستقیم لیتولوژی سازند با تاکید بر روشهای هوش مصنوعی
نگین فروزان - خالد معروفی - سید شهاب طباطباییمرادی
مکان یابی ایستگاههای آتشنشانی با استفاده از الگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات
مهدی عزیزمحمدی - سید محسن میرحسینی - آرش شعبانی
بررسی تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد رقابتی استراتژیک شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان
ائلناز سیادتی
مخابرات و اینترنت اشیا: زیرساختهای نوین برای اقتصاد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - آمنه احمدی - شکوفه گرینی - حسنا هاشم بیگی
بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر قدرت پیشبینی اطلاعات حسابداری باتوجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - النا خان لاریان
Optimization of AODV Routing Protocol in Ad Hoc Networks Using Particle Swarm Optimization Algorithm
Jalileh Alboshokeh - Touraj Mohammadpour
تحلیل روند پژوهشهای علمی پیرامون الگوریتم بهینهسازی کلونی مورچگان چندهدفه
ملیحه نیک سیرت - محسن صفاریان
ارزیابی و وقوع تئوری آشوب با ماهیت تصادفی در سیستم های هوشمند
مهران جوانی
نقش یادگیری عمیق در توسعه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت، تجارت و زنجیره تأمین
آیدا مهرنیا
بررسی تاثیر سرمایه فکری بر رشد و ارزش شرکت با تاکید بر عملکرد مالی
یعقوب اقدم مزرعه - فائزه هاشم زاده اصل
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3