0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
کاربرد هوش مصنوعی و شبکه های عصبی کانولوشنی در تشخیص سرطان ریه از تصاویر CT
Authors :
فاطمه انتظاری
1
1- آموزشکده فنی و حرفهای ولیعصر تهران
Keywords :
سرطان ریه،سی تی اسکن،شبکه عصبی کانولوشنی،هوش مصنوعی
Abstract :
در سال های اخیر، استفاده از تکنیک های یادگیری عمیق به ویژه شبکه های عصبی کانولوشنی ( CNN ) نقش بسزایی در بهبود تشخیص خودکار بیماری ها داشته است. سرطان ریه به عنوان یکی از کشنده ترین انواع سرطان، نیازمند تشخیص زودهنگام و دقیق برای افزایش احتمال بقا است. در این پژوهش، با مروری بر روش های نوین تشخیص سرطان ریه از تصاویر CT، بر اهمیت کاربرد معماری های مختلف CNN دوبعدی و سه بعدی، مدل های ترکیبی مانند CNN-SVM و همچنین بهره گیری از تکنیک های بصری سازی مانند Grad-CAM برای افزایش شفافیت تصمیم گیری تاکید شده است. بررسی ها نشان میدهد که مدل هایی نظیر U-Net، 3D-CNN و شبکه های سبک وزن اصلاح شده قادرند با استفاده از مجموعه داده هایی مانند LUNA16 و KDSB17 به دقت هایی بالاتر از 95% در طبقه بندی و شناسایی ندول های خوش خیم و بدخیم دست یابند. همچنین استفاده از روش های تجمیعی ( Ensemble ) و یادگیری ترکیبی موجب بهبود چشمگیر معیارهایی نظیر حساسیت، ویژگی و امتیاز F1 شده است. نتایج حاصل، بیانگر توانمندی بالای هوش مصنوعی در افزایش دقت تشخیص پزشکی و فراهم سازی بستر قابل اعتماد برای سیستم های کمک تشخیصی مبتنی بر داده های تصویری است.
Papers List
List of archived papers
پلی از شبیهسازی به عمل: انقلاب بومی هوش مصنوعی در آموزش ایران
مهتاب کرمیانی - سیران معروفی
نقش حسابداری مدیریت استراتژیک در تصمیمگیری استراتژیک
محمدرضا مهربان پور - جواد محمدی مهر
هوش مصنوعی در خودروهای خودران: چالشها و راهکارهای تصمیمگیری
مهدی مشایخی - محمد عادلی نیا - میلاد بهره مند
نوآوری در مدیریت ترافیک: راهبندهای هوشمند برای مسیرهای اختصاصی اتوبوسها
رضا حبیب زاده
مروری بر کاربرد الگوریتمهای یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی در پیشبینی روند بازارهای مالی
سید محمد مشگ فروش - فرزانه کاویانی باغبادرانی
بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر مفاهیم حسابداری مالی (بازده سهام، مدیریت سود واقعی، عدم تقارن اطلاعات و عملکرد مالی) در شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
فاطمه ایمانی - محمود همت فر
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
بررسی تاثیر مهندسی مالی و مدیریت ریسک بر مدیریت پروژه های ساخت عمرانی
محمد محسنی - جعفر نیکومنش - علی محمدی
تاثیر ارزش های مشترک بر تبلیغات شفاهی، رضایت، اعتماد و تعهد (مطالعه ای در میان موسسات حسابداری استان زنجان)
صالح حسین نژاد آژیری - مجید پابرجای زنجانی - افسانه ملاجوادی
جایگاه هوش مصنوعی در آینده اقتصاد ایران
سید کمال صادقی - فاطمه نمازی - هانیه پور مهدی
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3