0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
Authors :
Salman Nazari-Shirkouhi
1
Reihane Zarei Babaarabi
2
Mohammad Abdollahi
3
1- College of Engineering, University of Tehran
2- College of Engineering, University of Tehran
3- College of Engineering, University of Tehran
Keywords :
Predicting Customer Purchase Intentions،Digital Marketplaces،Purchase Intention Model
Abstract :
With the increasing use of the internet and the rapid growth of digital technologies, purchasing and marketing patterns are undergoing fundamental changes, leading many businesses toward online sales and service delivery. This study examines and predicts customers’ purchase intentions in online marketplaces. First, through a review of the literature, a conceptual research model was developed based on variables influencing customers’ purchase intentions, followed by the design of a questionnaire aligned with the model. The study population included individuals with experience purchasing from online sales websites or applications. The reliability and validity of the questionnaire were evaluated using Smart PLS 3.0 software. The research findings indicated that perceived customer value, e-satisfaction, and e-trust have a significant, positive, and direct effect on online purchase intentions. Brand image and perceived innovation also have a positive and appropriate effect on it. Based on these findings, online store managers can leverage the results to improve marketing strategies, enhance customer experience, and increase buyers' willingness to use online services and products.
Papers List
List of archived papers
مروری بر روشهای هوشمند مدیریت فرسودگی لینکهای عمودی در شبکههای روی تراشه سهبعدی
سید محمد آذرشین - رضا فرشیدی - امین مهرانزاده
بازاندیشی در تحول آموزش و توسعه مهارت در عصر هوش مصنوعی؛ مروری تحلیلی بر تجربه آموزش نوین در ایران
خدیجه سلیمیان ریزی - حسین کاظمی
ارتباط بین عملکرد پایداری و سرمایه گذاری بیشتر و کمتر از حد
سعید انور خطیبی - علی زارع بهتاشی
بررسی تأثیر هوش مصنوعی فازی بر رضایت مشتریان خدمات گردشگری سلامت
حسام رضایی - متین رحیمی مرام - مریم مصلح
بررسی تأثیر قدرت رقابتی و ریسک ورشکستگی بر اعتبار تجاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
فاطمه تسلیمی
کاربرد هوش مصنوعی (AI) و رباتیک پیشرفته و رباتهای هوشمند و اتوماسیون در صنعت خودروسازی ایران (مطالعه موردی: شرکت ایرانخودرو)
حسین بوذری
راهکارهای عملی برای اجرای موفق پروژههای هوش مصنوعی در ایران
ملینا عبدلی
یادگیری تبدیل تصویر به کمک شبکههای مولد تخاصمی
امیر خاکپور
افزایش شفافیت تصمیمگیری خودکار در سیستمهای بانکی با استفاده از هوش مصنوعی قابل تبیین (XAI)
صمد میرزا محمدی
پیشبینی نمرات دروس دانشگاهی با استفاده از الگوریتم رگرسیون خطی در یادگیری ماشین
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - هانیه شیری
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3