0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر ارتباط بین متنوع سازی شرکتی و مالی سازی شرکت
نویسندگان :
احمد محمدی
1
سعید سودی
2
سونیا کیوان بد
3
1- دانشگاه آزاد تبریز
2- دانشگاه آزاد تبریز
3- دانشگاه آزاد تبریز
کلمات کلیدی :
عدم تقارن اطلاعاتی،مالی سازی شرکت،متنوع سازی شرکتی
چکیده :
به دنبال تفکیک مدیریت شرکت ها از مالکیت آنها و ایجاد مسائل نمایندگی و نیز افزایش عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و مالکان، موضوع مالی سازی شرکت اهمیت بسیار زیادی یافته است و میتواند به عنوان ابزار مراقبت از منافع گروه های ذینفع عمل نموده و موجبات استفاده صحیح مدیریت از منابع برای سرمایه گذاری بهینه و با هدف حداکثرسازی ثروت مالکان و کاهش عدم تقارن اطلاعاتی را فراهم نماید. این پژوهش با هدف مطالعه جنبه ای از پیامدهای اقتصادی جایگاه مالی سازی در ایران به بررسی تاثیر متنوع سازی شرکتی بر مالی سازی شرکت با تاکید بر عدم تقارن اطلاعاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در این راستا، تعداد 124 شرکت برای دوره زمانی 1397-1402 انتخاب گردید. هدف پژوهش کاربردی و روششناسی آن از نوع پس رویدادی است. از رویکرد دادههای ترکیبی برای آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار آماری Eviews استفاده شد. نتایج نشان داد که متنوع سازی شرکتی بر مالی سازی شرکت تاثیر منفی و معنی داری دارد. بدین معنی که افزایش متنوع سازی موجب محدودسازی فرایند تبدیل دارایی های فیزیکی به دارایی های مالی می شود. از سوی دیگر، نتایج نشان داد که عدم تقارن اطلاعاتی تاثیر منفی بین متنوع سازی شرکتی و مالی سازی شرکت را تشدید می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
حسابداری مصرف منابع
مهدی هاتفی - صبا نورالهی
ارزش های فردی و درک حسابرسان از تفکر نئولیبرالیسم
الهه زارع ابراهیم آبادی - بهمن بنی مهد - مهدی مرادزاده فرد - قدرت اله طالب نیا
تأثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران
بهروز امیدی
بررسی دیدگاه ها و سیر تاریخی پیرامون حسابداری دارایی های موروثی
فاطمه رفیعی - مهدی ناظمی اردکانی
مطالعه ای بر نقش نوآوری و روش های فناوری اطلاعات (بلاک چین، اینترنت اشیا، حسابداری ابری، کلان داده) در کیفیت سیستم های اطلاعات حسابداری
فاطمه سپهوند - محمود همت فر
نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای صنعتی
جواد قهرمان زاده
ناکارایی سرمایه گذاری و ریسک درماندگی مالی: مطالعه نقش تعدیل کننده کمیته حسابرسی
رحمت اله محمدی پور - مرضیه پناهی - مینا باقری طادی
استراتژی رفتارگرایانه مدیریتی: چگونگی کنار آمدن با زمینه های آشفته و نامطمئن
رعنا شهدآور - صبا کبیرخو - سیما غفاری
Enhancing Audit Quality through Artificial Intelligence
Ebrahim Navidi Abbasspoor - Elnaz Maleki
تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه
حسین الف نژاد - حسین بوداقی خواجه نوبر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5