0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر ارتباط بین متنوع سازی شرکتی و مالی سازی شرکت
نویسندگان :
احمد محمدی
1
سعید سودی
2
سونیا کیوان بد
3
1- دانشگاه آزاد تبریز
2- دانشگاه آزاد تبریز
3- دانشگاه آزاد تبریز
کلمات کلیدی :
عدم تقارن اطلاعاتی،مالی سازی شرکت،متنوع سازی شرکتی
چکیده :
به دنبال تفکیک مدیریت شرکت ها از مالکیت آنها و ایجاد مسائل نمایندگی و نیز افزایش عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و مالکان، موضوع مالی سازی شرکت اهمیت بسیار زیادی یافته است و میتواند به عنوان ابزار مراقبت از منافع گروه های ذینفع عمل نموده و موجبات استفاده صحیح مدیریت از منابع برای سرمایه گذاری بهینه و با هدف حداکثرسازی ثروت مالکان و کاهش عدم تقارن اطلاعاتی را فراهم نماید. این پژوهش با هدف مطالعه جنبه ای از پیامدهای اقتصادی جایگاه مالی سازی در ایران به بررسی تاثیر متنوع سازی شرکتی بر مالی سازی شرکت با تاکید بر عدم تقارن اطلاعاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در این راستا، تعداد 124 شرکت برای دوره زمانی 1397-1402 انتخاب گردید. هدف پژوهش کاربردی و روششناسی آن از نوع پس رویدادی است. از رویکرد دادههای ترکیبی برای آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار آماری Eviews استفاده شد. نتایج نشان داد که متنوع سازی شرکتی بر مالی سازی شرکت تاثیر منفی و معنی داری دارد. بدین معنی که افزایش متنوع سازی موجب محدودسازی فرایند تبدیل دارایی های فیزیکی به دارایی های مالی می شود. از سوی دیگر، نتایج نشان داد که عدم تقارن اطلاعاتی تاثیر منفی بین متنوع سازی شرکتی و مالی سازی شرکت را تشدید می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر کیفیت حسابرسی با نقش میانجی پذیرش هوش مصنوعی
حسین نیک آسا - حیدر محمدزاده سالطه
بازاندیشی در تحول آموزش و توسعه مهارت در عصر هوش مصنوعی؛ مروری تحلیلی بر تجربه آموزش نوین در ایران
خدیجه سلیمیان ریزی - حسین کاظمی
تأثیر گردش سیاسی بر رفتار گزارشگری حسابرس با تأکید بر اندازه موسسه حسابرسی
فریور بلندنظر - مرتضی خانلاری
کاهش توهم در مدلهای زبانی بزرگ جهت تولید اطلاعات درست
زهرا روزبهانی
بررسی رابطه بین تخصص مالی اعضای هیئت مدیره و سیاست تقسیم سود سهام و پیامدهای آن بر عملکرد آتی شرکتها
موسی انصاری - حمید عطایی مهر
کاربرد EEG در تحلیل واکنشهای مشتریان صنعتی (B2B Neuromarketing)
علی نظیری فیروز سالاری - علی قهرمانی
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
مروری برنقش اخلاق در حسابداری و مسئولیت اجتماعی شرکتها
حیدر محمدزاده سالطه - سولماز پورسعدی
اصول سرمایه گذاری پایدار در شهرداری ها
بهرام مظفر
بررسی علمی کاربردهای هوش مصنوعیAI در بهینهسازی عملکرد و ایمنی درصنعت نیروگاه هستهای چالشها و راهکارهای بومی مورد مطالعه نیروگاه هسته ای بوشهر
حسین بوذری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1