0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
ارتباط فرصتهای رشد، پایداری سود و سرمایه فکری با ضریب واکنش سود
نویسندگان :
عیسی ابیضی
1
سعید احمدی
2
1- دانشگاه آزاد تبریز
2- آزاد واحد تبریز
کلمات کلیدی :
فرصتهای رشد،پایداری سود،سرمایه فکری،ضریب واکنش سود
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی ارتباط فرصتهای رشد، پایداری سود و سرمایه فکری با ضریب واکنش سود میپردازد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش شناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونه گیری حذف سیستماتیک، 129 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده در دورهی زمانی 7 ساله بین سالهای 1395 تا 1401 مورد بررسی قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمع آوری اطلاعات، کتابخانهای بوده و دادههای مربوط برای اندازهگیری متغیرها از سایت کدال و صورتهای مالی شرکتها جمع آوری شده و در اکسل محاسبات اولیه صورت گرفته سپس برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار استاتا استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که بین فرصتهای رشد و ضریب واکنش سود ارتباط معکوس وجود دارد. همچنین، بین پایداری سود و ضریب واکنش سود ارتباط معکوس وجود دارد. ولی، بین سرمایه فکری و ضریب واکنش سود ارتباط وجود ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیشنهاد درمان شخصیسازیشده برای بیماران OCD با یادگیری تقویتی
سمیه حسینی زنوزی
A Comprehensive Review of Deep Learning Integration in Recommender Systems: Taxonomy, Challenges, and Future Directions
Saba Kheirkhah Kheirabadi - Dr. Azita Shirazipour - Dr.Seyed Javad Mirabedini
بررسی رابطه بین توانایی مدیران و تاخیر قیمت سهام شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
حمیدرضا عزیزی
مروری بر مراحل اصلی توسعه مدلهای زبانی در هوش مصنوعی مولد
زهرا روزبهانی
تأثیر بالکچین بر امنیت و شفافیت در تراکنش های مال ی: نوآوری و چالشها
مهسا رحیمی - مصطفی جوینده
کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت ارتباط با مشتری
سعیده شریفی علون آبادی - ناصر خانی
ارتباط بین روابط سیاسی و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت
بیتا دلنواز اصغری - مهنا پیرایه جو - نیما رضااوغلی سقا - مائده خاکسار
Application of Organo-Polymer-Stabilized Clay in Road Pavement Layers Construction
Rouzbeh Dabiri
کاربرد EEG در تحلیل واکنشهای مشتریان صنعتی (B2B Neuromarketing)
علی نظیری فیروز سالاری - علی قهرمانی
تخصیص منابع مبتنی بر اجماع ترکیبی برای سیستمهای توزیعشده مقیاسپذیر و تحملپذیر خطا در بستر اینترنت اشیا
سالار ذوالفقاری - امین بابازاده سنگر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1