0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر استراتژیهای بازاریابی در کسبوکارهای الکترونیک در ایران
نویسندگان :
مریم ذاکریبرنطین
1
هادی اسماعیلی درمیان
2
1- دانشگاه سیستان و بلوچستان
2- دانشگاه سیستان و بلوچستان
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی در بازاریابی،بازاریابی دیجیتال،استراتژیهای بازاریابی مبتنی بر داده،کسبوکار الکترونیک در ایران،تحول دیجیتال
چکیده :
با گسترش فناوریهای نوین، هوش مصنوعی (AI) به یکی از عوامل اصلی تحول در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر کاربردهای هوش مصنوعی بر استراتژیهای بازاریابی در کسبوکارهای الکترونیک ایران است. مطالعه حاضر با استفاده از روش مرور نظاممند کیفی، بر مبنای مدل هفتمرحلهای کوکران (2008) انجام شده است. از میان 126 مقاله اولیه، پس از غربالگری و ارزیابی کیفیت، 34 منبع علمی معتبر انتخاب و تحلیل شدند. یافتهها نشان میدهد که هوش مصنوعی در پنج حوزه اصلی شامل شخصیسازی تجربه مشتری، تبلیغات هدفمند، تحلیل پیشبینی، استفاده از چتباتها و بهینهسازی سئو، موجب افزایش اثربخشی بازاریابی دیجیتال شده است. با این حال، چالشهایی نظیر ضعف زیرساختهای فناوری، تحریمها، محدودیتهای قانونی، و کمبود نیروی انسانی متخصص، مانع بهرهبرداری کامل از ظرفیتهای این فناوری در ایران است. در پایان، پیشنهادهایی برای توسعه زیرساختها، تقویت آموزش تخصصی و تدوین چارچوبهای قانونی ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر ترجمه زبان های ناشناخته یا باستانی با استفاده از یادگیری عمیق
علی عبدالعظیمی - سید حسن مرتضوی
A Comprehensive Review of Deep Learning Integration in Recommender Systems: Taxonomy, Challenges, and Future Directions
Saba Kheirkhah Kheirabadi - Dr. Azita Shirazipour - Dr.Seyed Javad Mirabedini
سیاستهای پولی، تغییرات نرخ ارز، تصمیمات تودهوار سهامداران در چارچوب الزامات قانونی بازار سرمایه
عظیم رضوی مجارشین
طراحی سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر یادگیری فدراسیونی در شبکههای توزیعشده اینترنت اشیا
سیدکاظم سیدولیلو - امین بابازاده سنگر
مروری بر روشهای هوشمند تشخیص نفوذ در اینترنت اشیاء با تأکید بر یادگیری ماشین و الگوریتمهای بهینهسازی
رضا کهن - حمید براتی - علی براتی
مفاهیم حسابداری مدیریت راهبردی در شرکتها، مزایا، معایب و راهکارها
علی نمازیان - علی محمدی
تحلیل تهدیدات امنیت سایبری در تجارت الکترونیک: مرور نظاممند ابعاد فنی، رفتاری و مدیریتی با تأکید بر اعتماد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پور نجف - کوثر اسماعیلی - پردیس جوهری
نقش حسابداری مدیریت در استراتژی فرهنگ سازمانی و مالیاتی
علی نمازیان - حمیدرضا فیروزآبادی
بررسی تأثیر تعهد استراتژیک و همکاری زنجیره تأمین بر عملکرد عملیاتی و نوآوری
حسن فارسیجانی - ملیکا دهقانی اشکذری
بررسی تأثیر قدرت رقابتی و ریسک ورشکستگی بر اعتبار تجاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
فاطمه تسلیمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1