0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بررسی فرآیند مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان مالیاتی با میانجی رضایت شغلی و تعدیلگری تعهد شغلی (مورد مطالعه: اداره امور مالیاتی تبریز)
نویسندگان :
پریسا صدری نوبرزاده
1
نیما صدری نوبرزاده
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
فرآیند مدیریت منابع انسانی،عملکرد کارکنان،رضایت شغلی،تعهد شغلی
چکیده :
عملکرد شغلی کارکنان به دلیل نقش برجسته آن در دستیابی به اهداف سازمان مورد توجه مدیران می باشد. از آنجا که نیروی انسانی از حساس ترین و مهمترین منابع یک سازمان محسوب می شود، رضایت شغلی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند؛ زیرا رضایت شغلی علاوه بر سلامت جسمی و روحی آنها موجب افزایش بازدهی و بهره وری نیروی کار می گردد. هدف این پژوهش بررسی فرآیند مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان مالیاتی با میانجی رضایت شغلی و تعدیلگری تعهد شغلی در اداره امور مالیاتی تبریز می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث نوع تحقیق، توصیفی– همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان اداره امور مالیاتی تبریز بوده و تعداد 234 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری متغیرهای پژوهش از پرسشنامه اسناندارد پرسشنامه السفادی و التهات (2021) استفاده شد. پرسشنامه در قالب طیف لیکرت بود که برای تبدیل گزینه های کیفی لیکرت به گزینه های کمی، جهت ورود به نرم افزار استفاده گردید. دادهها با استفاده از نرمافزار PLS3 تجزیه و تحلیل شدند. روایی و پایایی پرسشنامه به ترتیب با روش های روایی محتوا و ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که شیوه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. شیوه های مدیریت منابع انسانی بر رضایت شغلی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. شیوه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان با میانجی گری رضایت شغلی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. شیوه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان با تعدیلگری تعهد شغلی تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
Salman Nazari-Shirkouhi - Reihane Zarei Babaarabi - Mohammad Abdollahi
مخابرات و اینترنت اشیا: زیرساختهای نوین برای اقتصاد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - آمنه احمدی - شکوفه گرینی - حسنا هاشم بیگی
ترکیب سیگنالهای EEG و ردیابی چشم برای توانبخشی به بیماران ضایعه نخاعی
امیررضا احمدی
ارتباط بین کیفیت حسابرسی و مالی سازی شرکت
محمد ملکی
تاثیر مولفه های هوش معنوی بر قضاوت حرفه ای حسابرسان
علیرضا عظیمی ثانی
بررسی تأثیر ریسک اطلاعات مالی و بندهای تعدیلی حسابرسی بر وجوه هیئتمدیره مشترک در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
حمیدرضا عزیزی - عرفان تخستین حلم
نقش هوش مصنوعی در تحول بهرهوری وتجربه مسافر در ایستگاههای مسافری راه آهن های مدرن ومقایسه آن با راه اهن های شهرهای ایران
طیبه قربان خانی - فرهاد احمدی
مدیریت و فرصت های سرمایه گذاری
محمدرضا پژوهی
تاثیر هوش مصنوعی در کیفیت خدمات آنلاین بانکی
بهارک یادگار جمشیدی - زهرا شرقی
مروری بر روش های هوش مصنوعی توضیح پذیر
الهه محمدی - آزاده سلطانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1