0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
Engagement of shareholders in the company
نویسندگان :
Mahdi Rastkar Mirzaei
1
Ramin Saman Azari
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
Scoping Review،Stakeholder Theory،Stakeholder Marketing
چکیده :
Organizations that embrace the participatory involvement of their stakeholders aim to scrutinize the driving forces behind their stakeholders' actions. The concept of stakeholder motivation has received limited attention in prior research, primarily due to the novelty of stakeholder participation. Scientific development of the specific notion of stakeholder motivation is still in its infancy. In recent times, the creation of shared value has become a crucial aspect for companies striving for sustainability and competitive success (Zwas, 2010). The central focus of this study is to identify and comprehend the motivations of key stakeholders in value creation within the realm of marketing logistics. This study seeks to elucidate and construct a model illustrating the factors influencing stakeholder participation in the process of value creation in marketing logistics. Methodologically, this paper relies on a Scoping Review and adopts an exploratory approach through qualitative research. The search for relevant literature involved scouring English articles on dedicated business journal sites and reputable scientific databases like Science Direct, Emerald, and Springer, covering the period from 2000 to 2020. Simultaneously, Persian articles were explored on Ganj site, Noor specialized articles database, and Jihad scientific database University for the period from 2001 to 2021. A total of 4 Persian articles and 14 Latin articles were identified and utilized to formulate the proposed model. The study's findings reveal that stakeholders exhibit diverse motives and a degree of heterogeneity. Consequently, the motivations influencing key stakeholders' commitment to value creation in the marketing logistics of organizations are classified into driving and traction factors. Through amalgamating insights from various studies in the scoping review, a comprehensive model explaining the motivations of key stakeholders in value creation in marketing logistics is crafted and presented.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل یادگیری ماشین برای امنیت سایبری شهر هوشمند
علیرضا فولاد - محمد امین مقدادی - علی عبدلی - شایان مسگر
نقش هوش مصنوعی در تحول آفرینی حوزه روابط عمومی سازمانها
علی یاوری - سحر صفرزادهنیا - حبیبه نظری
A Comprehensive Review of Deep Learning Integration in Recommender Systems: Taxonomy, Challenges, and Future Directions
Saba Kheirkhah Kheirabadi - Dr. Azita Shirazipour - Dr.Seyed Javad Mirabedini
چالش های تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در صنعت با رویکرد توسعه پایدار
رضا صبوری - ناصر فقهی فرهمند - سلیمان ایران زاده
تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر تصمیمات مالی شرکتهای بیمه
مسعود سبزچی دهخوارقانی - میترا زابلی پیله رود
کلیات قوانین و مقررات مرتبط با هوش مصنوعی
مجید حسن نژاد - مهدی خلفی
مبانی فلسفی خداشناسی و چالش های مدیریت اسلامی در عصرتکنولوژی
نبی الله جیحون - حسین متفکر - حسن الوداری
تأثیر حسابداری رفتاری و روانشناسی مالی بر تصمیم گیریهای مالی و اقتصادی
یاسر رضایی - مینا قنبری
کاربرد هوش مصنوعی در بهینهسازی پردازش معاملات مالی: مدل های مفهومی و آیندهپژوهی
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - لیلا حسین آبادی
سامانه هوشمند پشتیبان تصمیمگیری راهبردی در تدارکات عمومی
حسن ضیافت
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1