0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
Engagement of shareholders in the company
نویسندگان :
Mahdi Rastkar Mirzaei
1
Ramin Saman Azari
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
Scoping Review،Stakeholder Theory،Stakeholder Marketing
چکیده :
Organizations that embrace the participatory involvement of their stakeholders aim to scrutinize the driving forces behind their stakeholders' actions. The concept of stakeholder motivation has received limited attention in prior research, primarily due to the novelty of stakeholder participation. Scientific development of the specific notion of stakeholder motivation is still in its infancy. In recent times, the creation of shared value has become a crucial aspect for companies striving for sustainability and competitive success (Zwas, 2010). The central focus of this study is to identify and comprehend the motivations of key stakeholders in value creation within the realm of marketing logistics. This study seeks to elucidate and construct a model illustrating the factors influencing stakeholder participation in the process of value creation in marketing logistics. Methodologically, this paper relies on a Scoping Review and adopts an exploratory approach through qualitative research. The search for relevant literature involved scouring English articles on dedicated business journal sites and reputable scientific databases like Science Direct, Emerald, and Springer, covering the period from 2000 to 2020. Simultaneously, Persian articles were explored on Ganj site, Noor specialized articles database, and Jihad scientific database University for the period from 2001 to 2021. A total of 4 Persian articles and 14 Latin articles were identified and utilized to formulate the proposed model. The study's findings reveal that stakeholders exhibit diverse motives and a degree of heterogeneity. Consequently, the motivations influencing key stakeholders' commitment to value creation in the marketing logistics of organizations are classified into driving and traction factors. Through amalgamating insights from various studies in the scoping review, a comprehensive model explaining the motivations of key stakeholders in value creation in marketing logistics is crafted and presented.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
جایگاه فنآوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اهداف برنامه ششم توسعه
سونیا پیشکار - ثریا غلامحسین پور انوری
نقش مشوق های مالی به عنوان تعدلیگر در رابطه بین هنجارهای ذهنی و رفتارهای حافظ محیط زیست در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تبریز
سجاد محبی - اکبر علیزاده - مجید پابرجای زنجانی
روش نرمافزاری برای پیشبینی انتشار آلاینده اکسید نیتروژن با استفاده از معماری شبکه عصبی کانولوشنی عمیق
فرناز حسینی
تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه
حسین الف نژاد - حسین بوداقی خواجه نوبر
بررسی عملکرد یادگیری عمیق و تاثیر آن بر پزشکی هوشمند
فاطمه علی فرسنگی - سوده شادروان - مهدی نجفی فرد
نقش حسابداری مدیریت در استراتژی فرهنگ سازمانی و مالیاتی
علی نمازیان - حمیدرضا فیروزآبادی
مروری بر روشهای شناسایی و تشخیص غیرمستقیم لیتولوژی سازند با تاکید بر روشهای هوش مصنوعی
نگین فروزان - خالد معروفی - سید شهاب طباطباییمرادی
تاثیر استقلال کمیته های حسابرسی بر محتوای اطلاعاتی اعلان سود با نقش کیفیت حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران
بهزاد مظفری - هاتف ملازاده - رضا عشقی
بررسی سفته و سفته الکترونیکی از دیدگاه حقوقی تجارت الکترونیک
دانیال کریم زاده - صالح ترابی گودرزی
تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی ارگونومیک محیط کار: بررسی الگوریتمهای یادگیری ماشین و ایمنی تولید فولاد
معراج جلیلی - پوریا علیمرادی - فرید نصیریان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1