0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
تأثیر فعالیت های بازاریابی تجربی بر تجربه مشتری در متاورس: نقش واسطه ای سهولت درک شده و سودمندی درک شده و تأثیر آن بر عشق به برند
نویسندگان :
آیسان خضرلو
1
سید جعفر زنوزی
2
1- دانشگاه ارومیه
2- دانشگاه ارومیه
کلمات کلیدی :
بازاریابی متاورسی،تجربه مشتری،سودمندی درک شده،سهولت درک شده،عشق به برند
چکیده :
تحول در دنیای دیجیتال و ظهور بحران های جهانی در اقتصاد باعث شده که کسب وکار ها تحولاتی در استراتژی ها و شیوه های بازاریابی خود ایجاد کنند تا با چشم انداز بازار در حال توسعه همگام باشند که بازاریابی در متاورس می تواند یک رویکرد تحولی در این عرصه باشد. با بررسی تجربه مشتری در محیط متاورس با ترکیبی از محرک های فنی، اجتماعی، و اقتصادی می توان علاقه به شناخت و فعالیت در محیط متاورس را در میان عموم افزایش داد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی - پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کاربران فعال در متاورس در سطح جهان میباشندکه با روش نمونهگیری از نوع تصادفی ساده بوده بدین صورت که بهصورت تصادفی در محیط متاورس اطلاعات موردنیاز پژوهش از بین حاضرین در محیط و خریداران و فروشندگان NFT جمع آوری شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد مبتنی بر طیف لیکرت است. برای پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد. تجزیهوتحلیل دادهها با بهرهگیری از روش معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار اس پی اس اس نسخه 26 و اسمارت پی ال اس نسخه 3 انجام شد. یافتهها حاکی از آن است که بازاریابی تجربی متاورسی تأثیر مثبت و معناداری بر تجربه مشتری دارند. تجربه مشتری نیز به طور مستقیم بر عشق به برند تأثیرگذار است. همچنین، نقش میانجی سهولت درک شده و سودمندی درک شده در روابط بین متغیرها تأیید شده است.این مطالعه راه هایی را برای تعامل بهتر در دنیای متاورس و همچنین تفاوت هایی که در ترجیحات و نیازهای افراد در دنیای متاورس و دنیای فیزیکی وجود دارد را به تصویر کشیده و به برند ها کمک می کند تا کسب و کار خود را بهبود بخشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر شهرت برند و ارزش ویژه برند (نمونه موردی گالری چرم امینی)
لیلا امینی راد
حریم خصوصی کاربران در الگوریتمهای یادگیری ماشین: تهدیدها و راهکارها
لیلا سامان آذری
تأثیر تنوع در ترکیب اعضای هیئت مدیره بر کارایی سرمایه گذاری
محسن بزرگی
نقشه راه آموزش هوش مصنوعی در ایران: از بومیسازی تا جهانیسازی
علی غلام نتاج - محمد عرفان رحمانیان کوشککی - امیدرضا حمیدی نیا - محمدمهدی افتخاری
بررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی و ویژگی های کیفی سود و هزینه سرمایه در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مهدی شامی زاده - حیدر محمدزاده سالطه
حکمرانی داده و هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال: چالش ها، چارچوب ها و الزامات اخلاقی
علیرضا فولاد - ابوالفضل حسین زاده - علی عبدلی
Designing a Machine Learning Model with LSTM and CNNs to Make the Quality Control Process of Liquefied Gas Tankers Intelligent
Raha Pakzad
رابطه میان ماکیاولیسم و بی طرفی حسابرس
میر امید یوسفی شارمی - بهمن بنی مهد - مهدی مرادزاده فرد - بهرام همتی
بررسی حسابرسی تقلب در شرکتها و گزارش اخلاقی تقلب
محمدحسین مظلومان - محمدامین زکی زاده
تاثیر ارتباطات سیاسی بر ارزش و عملکرد شرکت ها
رعنا شهدآور - علی بیرامی مرزرود
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1