0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش علم داده در مهندسی راه و ترابری
نویسندگان :
حمیدرضا ربانینژاد
1
1- دانشگاه صنعتی بیرجند
کلمات کلیدی :
علم داده،مهندسی ترابری،روسازی،شبکهعصبیمصنوعی،روشهای پژوهش
چکیده :
فرایند ساخت و بهرهبرداری از روسازی راهها، بنادر، پارکینگها و باندهای فرودگاه بعنوان بخشی از مهندسی ترابری، همواره به دادههای ترافیکی، اقلیمی و آمارهای حاصل از کنترل و پایش وابسته است. مقاله حاضر، به بررسی نقش علم داده در حل مسائل بهینهسازی با استفاده از الگوریتمها و شبکههای عصبی مصنوعی بعنوان مهمترین ابزارهای دادهکاویِ پیشرو پرداخته است؛ در ادامه، برخی کاربردهای این ابزار در پژوهشهای مربوط به مهندسی راه و ترابری بهویژه در حوزه روسازی مورد بررسی قرار گرفته و موارد متعددی از مطالعات و تحقیقاتِ انجامشده در این زمینه، دستهبندی شدهاند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Fused Deposition Modeling in Bone Tissue Engineering: A Comprehensive Review
Parsa Doaguie - Shima Mirzaie Parsa
Ensemble Learning–Based Surrogate Models for Non-Invasive Estimation of Corneal Mechanical Properties
Seyed Sadjad Abedi Shahri - Mitra Baradari - Iman Zoljanahi Oskui
تاثیر هوش مصنوعی و فناوری های نوین بر بهبود بودجهبندی دولتی و کنترل مالی
مهدی زینالی - بهزاد محمودی - سمیه علیمرادی اشقلو
سامانه هوشمند مبتنی بر بینایی ماشین برای تشخیص افتادن سالمندان: رویکردی ایمن، دقیق و سریع
سیدحسن نوری - هدی محمدزاده
رابطه میان ماکیاولیسم و بی طرفی حسابرس
میر امید یوسفی شارمی - بهمن بنی مهد - مهدی مرادزاده فرد - بهرام همتی
بررسی روش های تشخیص فیشینگ با استفاده از یادگیری ماشین
حامد منکرسی - غلامرضا احمدی
شناسایی عوامل تعیین کننده قصد انطباق مالیات با تاکید بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده
نیما صدری نوبر زاد - پریسا صدری نوبر زاد
In Silico Evaluation of PAMAM Dendrimers as Nanocarriers for Targeted Carmustine Delivery in Glioma Therapy
Noora Shaerzadeh - Maryam Azimzadeh Irani - Yeganeh Abbasian
بهبود امنیت داده در رایانش ابری عمومی با استفاده از یک معماری ترکیبی مبتنی بر AES و ECC
فاطمه رمضانی - علیرضا چمکوری
بررسی تاثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده و تصویر شرکت بر رویکرد نگرشی مشتریان در بانکداری
امیر محمدپور - یاسین فخیم عبدالهی - محمد همت زاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1