0% Complete
فارسی
Home
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه
Authors :
حسین الف نژاد
1
حسین بوداقی خواجه نوبر
2
1- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز
Keywords :
اشتراک گذاری دانش،توسعه کسب و کارها،رسانه های اجتماعی
Abstract :
هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه می باشد. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان کسب و کار های کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی تبریز میباشد که تعداد آنها 150 نفر است و نمونه بر آورد شده برابر 108 نفر می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس از جامعه برداشته شده است. براي گردآوری داده ها از دو فقره پرسشنامه اشتراک گذاری دانش و استفاده از رسانه ها استفاده شده است. برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش رگرسیون خطی استفاده شده است. تحلیل فرضیه اصلی نشان داد که: اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه تاثیر مثبت و معنی داری دارد. وزن Beta به عنوان ضریب استاندارد رگرسیون برابر 53/0 بوده و نشان می دهد که به ازای یک واحد تغییر برروی انحراف معیار متغیر پیش بین (اشتراک گذاری دانش در رسانه ها) باعث می شود انحراف معیار متغیر ملاک (توسعه کسب و کارها) به اندازه 53/0 واحد تغییر یابد. آماره t برابر 43/6 بوده و از نظر آماری با اطمینان 95/0 معنی دار می باشد. تحلیل فرضیه های فرعی نشان داد که میزان استفاده، نوع استفاده و میزان اعتماد کاربران به رسانه های اجتماعی، در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه تاثیر مثبت ومعنی داری دارند وزن بتا و t به ترتیب برابر 35/0 ، 81/3 و 43/0 ، 93/4 و 42/0 ، 73/4 بوده که همگی با اطمینان 95/0 درصد معنی دار هستند. با توجه به نتایج بالا ، تمام فرضیه های پژوهش مورد تایید قرار گرفت.
Papers List
List of archived papers
اتوماسیون هوش مصنوعی کلید موفقیت در آینده تولید
مهدی بشیرزاده
حسابداری تغییرات اقلیمی و تأثیر آن بر گزارشگری مالی شرکتها
آرزو زمردپور - ارژنگ بنی سپهر - ثمن خسروی
تحلیل روند پژوهشهای علمی پیرامون الگوریتم بهینهسازی کلونی مورچگان چندهدفه
ملیحه نیک سیرت - محسن صفاریان
Recent Advances and Open Challenges in Explainable AI for Deep Learning-based Recommender Systems
Narjes Badpar - Azita Shirazipour - Seyed Javad Mirabedini
تاثیر هوش مصنوعی بر اتوماسیون فرآیندهای حسابداری
سیدمحمد عالی نژاد - حسن هاتف - سیدجبار عالی نژاد
سامانه هوشمند پشتیبان تصمیمگیری راهبردی در تدارکات عمومی
حسن ضیافت
Evaluating and Comparing Artificial Intelligence Tools in Solving Mathematical Problems
Marziyeh Felahat - Hossein Gholamalinejad
شیوه های حسابداری مدیریت استراتژیک: بررسی ادبیات و فرصتی برای تحقیقات آینده
رعنا شهداور - موسی ابراهیم زاده - فاطمه خانی پور
یشبینی فرار مالیاتی مؤدیان حقوقی با تاکید بر مولفههای اقتصادی، مؤدیان و حسابرسان مالیاتی؛ با تکیه بر هوش مصنوعی
حسین بوذری
نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای صنعتی
جواد قهرمان زاده
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3