0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بهبود تشخیص تومور مغزی با استفاده از ترکیب شبکه های عمیق به روش رای اکثریت
Authors :
مریم صباغ کاخکی
1
عقیله حیدری
2
1- دانشگاه پیام نور مشهد
2- دانشگاه پیام نور مشهد
Keywords :
تشخیص تومور مغزی،رای اکثریت،گوگل نت،یادگیری عمیق،الکس نت،موبایل نت،ترکیب خبره ها
Abstract :
تشخیص و طبقه بندی خودکار تومور مغزی به عنوان یک گام کلیدی برای درک بهتر مکانیسم آن از همیت بالایی برخوردار است. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) به رادیولوژیستها کمک میکند تا ناحیه تومور را شناسایی کنند، اما این فرآیند زمانبر و نیازمند تخصص است. پیشرفتهای اخیر در تشخیص به کمک رایانه (CAD)، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق به رادیولوژیستها این امکان را میدهد که تومورهای مغزی را با دقت بیشتری شناسایی کنند.در این پژوهش با هدف بهبود دقت تشخیص تومورهای مغزی از تصاویر MRI، از ترکیب سه مدل یادگیری عمیق گوگل نت، آلکس نت و موبایل نت در قالب یک سیستم رای اکثریت استفاده شده است. با به کارگیری روش پیشنهادی، دقت نهایی سیستم به ۹1.24% رسید. پایگاه داده مورد استفاده در این پژوهش از مجموعه داده ای شامل 3064 تصویر MRI که شامل سه نوع تومور مغزی، مننژیوما ، گلیوما و هیپوفیز و یک کلاس نرما می باشد، استفاده کرده است. نتایج حاکی از کاهش خطای طبقهبندی متقابل در کلاسهای مشابه گلیوما و مننژیوما است. این بهبود ناشی از تنوع معماریهای شبکهها در استخراج ویژگیهای مکمل است. بکارگیری ترکیب یادگیرهای عمیق میتواند به عنوان یک ابزار کمکی دقیق تری در فرآیند تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد و زمینه را برای توسعه سیستمهای ترکیبی با معماریهای پیشرفتهتر فراهم کند.
Papers List
List of archived papers
بررسی حسابرسی تقلب در شرکتها و گزارش اخلاقی تقلب
محمدحسین مظلومان - محمدامین زکی زاده
رابطه بین سرعت تعدیل قیمت سهام و نقدشوندگی بازار با تاکید بر نقش کیفیت حسابرسی
احسان قهرمانی اقدم - سعید انورخطیبی
طراحی زنجیره تأمین سبز با رویکرد هوش مصنوعی و سیاستهای ESG
علیرضا فولاد - سبحان معارفوند - حسین پورابراهیم گیل کلایه - علی ایل سعادتمند
نقش هوش مصنوعی در تحول آفرینی حوزه روابط عمومی سازمانها
علی یاوری - سحر صفرزادهنیا - حبیبه نظری
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی صنعتی B2B
علی نظیری فیروز سالاری - زهرا کریمی فرنور
روش نرمافزاری برای پیشبینی انتشار آلاینده اکسید نیتروژن با استفاده از معماری شبکه عصبی کانولوشنی عمیق
فرناز حسینی
پایداری، مسئولیت و اخلاق: مفاهیم مختلف برای یک مسیر واحد
رعنا شهدآور - ثمین مقیمی - فاطمه حسنی
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
بررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی، تأمین مالی بدهی و مدیریت سود در مراحل مختلف چرخه عمر شرکتها
محدرضا پژوهی
بررسی نقش رایانش ابری در توسعه اینترنت اشیا: فرصتها و چالشهای ادغام فناوریها
سعیده نادری - سید حمید غفوری مهدی آباد
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3