0% Complete
فارسی
Home
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
بررسی تاثیر ورشکستگی بر رابطه بین استراتژیهای تجاری و معیارهای عملکرد شرکت (ESG)
Authors :
جواد پورغفار
1
ایوب یغمائی علیشاه
2
1- دکتری حسابداری، مدرس گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز.
2- دانشگاه ازاد تهران
Keywords :
ورشکستگی،معیارهای عملکرد شرکت (ESG)،استراتژیهای تجاری
Abstract :
پژوهش حاضر به بررسی ورشکستگی بر رابطه بین استراتژیهای تجاری و معیارهای عملکرد شرکت (ESG) در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. این پژوهش از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی بوده و از آنجایی که در پژوهش حاضر وضعیت موجود متغیرها با استفاده از جمع آوری اطلاعات، از طریق اطلاعات گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، در ردیف مطالعات توصیفی و از نوع پس رویدادی گنجانده میشود. در مسیر انجام این پژوهش، شش فرضیه تدوین و 144 شرکت از طریق نمونه گیری به روش حذف سیستماتیک برای دوره زمانی 6 ساله بین 1397 تا 1402 انتخاب شده و داده های مربوط به متغیرهای پژوهش بعد از گردآوری در نرم افزار اکسل با استفاده از نرم افزار آماری ایویوز نسخه 10 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد بین استراتژیهای تجاری و معیارهای عملکرد شرکت (ESG) رابطه معناداری وجود دارد.
Papers List
List of archived papers
مروری بر سیر تحول نظری برنامهریزی منطقهای مبتنی بر زنجیره ارزش با تاکید بر صنایع نساجی و پوشاک
محسن رفیعیان - شبنم جعفری
بررسی عوامل موثر بر بهبود مالیات ستانی از اقتصاد دیجیتال در کشور (مورد مطالعه سازمان امور مالیاتی استان تهران)
نسار احمدی - ملک تاج ملکی اسکوئی
تحلیل مقایسهای طبقهبندهای یادگیری ماشین بر روی مجموعه داده MNIST
متین نهاوندی
ارزیابی تأثیر اندازه موجودیها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
سمانه یاقوتی آذری - مهسا ریخته گری نظامی - نادر رضایی
رابطه میان ماکیاولیسم و بی طرفی حسابرس
میر امید یوسفی شارمی - بهمن بنی مهد - مهدی مرادزاده فرد - بهرام همتی
نقش مشوق های مالی به عنوان تعدلیگر در رابطه بین هنجارهای ذهنی و رفتارهای حافظ محیط زیست در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تبریز
سجاد محبی - اکبر علیزاده - مجید پابرجای زنجانی
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
ارائه مدل رتبه بندی مشتریان اعتباری بانکی با استفاده از داده کاوی و منطق فازی :مطالعه موردی بانک خصوصی در ایران
محمد صالح کتابی
چالشهای بودجهریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد گزارشگری یکپارچه در بخش عمومی ایران
جواد پورغفار - مریم عرفان اسفنجانی - امیرعطا علیزاده
حفظ حریم خصوصی دادهها در اینترنت اشیای پزشکی (IoMT) با استفاده از یادگیری فدرال (Federated Learning) در معماری مه
سالار لطفی آقجه - نازنین خاکسبز - نیلوفر رنجبر
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3