0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه ایران
نویسندگان :
حسین خانلو
1
1- دانشگاه ممقان
کلمات کلیدی :
فرصتها،چالشهای،صنعت بیمه،ایران
چکیده :
چکیده با افزایش میزان جمعیت شاهد رشد و گسترش کسب وکارها، ساخت وساز و استفاده از خودروها هستیم. به این ترتیب خطرات مرتبط با سوانح ، آتش سوری ، انواع بیماری و حوادث غیرمترقبه افزایش چشمگیری یافته است. سازوکار مناسب برای مدیریت ریسک و کاهش احتمال خطر در چنین مواردی می تواند استفاده از بیمه باشد. پژوهش حاضر با هدف آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه در استان آذربایجان شرقی انجام شد. روش پژوهش کیفی و مشارکتکنندگان 61 نفر از خبرگان دانشگاهی، مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در استان آذربایجان شرقی بودند. نمونهگیری هدفمند و براساس اصل اشباع انجام شد. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. روایی و پایایی با بررسی قابلیت اعتبار، قابلیت انتقال، قابلیت اعتماد و قابلیت تصدیق و نیز محاسبه شاخصهای ثبات و تکرارپذیری تائید شد. تجزیه و تحلیل دادهها ، به روش کیفی وکدگذاری انجامشد. یافتهها نشاندهنده ابعاد آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه در استان آذربایجان شرقی شامل 83 مورد میباشد که در پنج دسته علل یا عواملی موضوع آینده پژوهی و فرصتهای احتمالی و چالشهای احتمالی آینده در صنعت بیمه و راهبردهایی یا راه کارها و درنهایت نتایج و پیامدهای فرصتهای احتمالی پیشرو در آینده دسته بندی شدند. نتایج این پژوهش نشانمیدهد مدیریت ، بایستی فضا و امکاناتی را در صنعت بیمه ایران فراهمنماید تا تمامی کارکنان، مشتریان و پیمانکاران نظرات ، ایدهها و پیشنهادهای خود را در زمینه آینده پژوهی و فرصتهای احتمالی و چالشهای احتمالی آینده در صنعت بیمه ارائه نمایند و بر اساس نتایج بدست آمده و پیشنهادات ارایه شده ، اقدامات لازم توسط مدیریت صنعت بیمه انجام گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Machine Learning and Deep Learning Approaches for Fake News Detection: A Comprehensive Survey
Arian Hajati - Azita Shirazipour - Seyed Javad Mirabedini
تحلیل نقش رایانش ابری در چابکی زنجیره تأمین
دکتر غلامرضا جمالی - توحید بهزادی فرد - حسن ایزدی فر
تأثیر فعالیت های بازاریابی تجربی بر تجربه مشتری در متاورس: نقش واسطه ای سهولت درک شده و سودمندی درک شده و تأثیر آن بر عشق به برند
آیسان خضرلو - سید جعفر زنوزی
تأثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران
بهروز امیدی
Predicting employee loyalty based on machine learning algorithms,Case study: Pars Online Company Call Center
Mohammad Reza Haji-Ahmadi - Mohammad-Ali Eghbali - Hossein Eghbali
نظریه پایداری و ذینفعان: دیدگاه فرآیندی
رعنا شهداور - لیلا مهدیوند - مریم حسن پور
سیاستهای پولی، تغییرات نرخ ارز، تصمیمات تودهوار سهامداران در چارچوب الزامات قانونی بازار سرمایه
عظیم رضوی مجارشین
تاثیر تجربه و شایستگی حسابرس بر اثربخشی حسابرسی با نقش میانجی گری توسعه حرفه ای حسابرسان
امین صفری - آرش درخشان مهر - مسعود احمدی منصورآباد
کاربرد EEG در تحلیل واکنشهای مشتریان صنعتی (B2B Neuromarketing)
علی نظیری فیروز سالاری - علی قهرمانی
نرم افزار استعدادیابی ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی و ترانسفر ورزش ایران (ترابال)
محمدرضا عبدی جله کران
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1