0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
مشارکت دادن حسابداران مدیریت در پایداری شرکت
نویسندگان :
رعنا شهد آور
1
بیتا یوسف پور نوینی
2
1- دانشگاه آزاد واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد واحد تبریز
کلمات کلیدی :
پایداری شرکت،حسابداری مدیریت،نقش حرفه ای
چکیده :
انتظارات در رابطه با مشارکت حسابداران مدیریت در ارتقای پایداری شرکت های چند ملیتی چندان محقق نشده است. از این رو این سوال مطرح می شود که آیا حسابداران مدیریت برای پیوستن به ارتقای پایداری دعوت شدهاند یا اینکه پایداری با نقش حرفهای درک شده حسابداران مدیریت مطابقت ندارد. پیشنهاد می شود که توسعه مشارکت در سطح فردی برای پایداری شرکتها برای شروع مشارکت در پایداری شرکت مورد نیاز است. ما از تئوری مالکیت روانشناختی برای بررسی اینکه چگونه نقش حرفهای مشارکت حسابداران مدیریت میتواند برای گنجاندن پایداری پیشرفته توسعه یابد، استفاده میکنیم. مطالعه کیفی ما بر اساس 32 مصاحبه انجام شده در هفت واحد تجاری محلی از سه شرکت های چند ملیتی مختلف فناوری محور است. ما ویژگیهای مرتبط با نقش حرفهای مشارکت حسابداران مدیریت را بررسی کردیم که ممکن است مانع فعالسازی مسیرهای مالکیت روانشناختی پایداری شرکتها شود، بنابراین مشارکت آنها در افزایش پایداری شرکت را تضعیف میکند. علاوه بر این نتایج نشان داد که تصورات خود مشارکت حسابداران مدیریت از نقش حرفهایشان ممکن است مانع از تحریک مسیرها شود. از دیدگاه مدیریتی، مطالعه ما به محققان کمک می کند تا بفهمند چگونه می توان مسیرهای مالکیت روانی پایداری شرکتی را در توسعه نقش آینده مشارکت حسابداران مدیریت پرورش داد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر ارتباط بین متنوع سازی شرکتی و مالی سازی شرکت
احمد محمدی - سعید سودی - سونیا کیوان بد
حسابداری سبز
لیلا کاتب - مبینا قدسی - ثنا کامکار
مبانی فلسفی خداشناسی و چالش های مدیریت اسلامی در عصرتکنولوژی
نبی الله جیحون - حسین متفکر - حسن الوداری
کاربرد هوش مصنوعی (AI) و رباتیک پیشرفته و رباتهای هوشمند و اتوماسیون در صنعت خودروسازی ایران (مطالعه موردی: شرکت ایرانخودرو)
حسین بوذری
طراحی مدل توزیع ناب - کلاس جهانی در صنعت برق ایران
رکسانا رادمنشی
بررسی نقش شفافیت اطلاعات مالی و حسابرسی مالیاتی در بهبود تمکین مالیاتی و تأثیر آن بر رشد اقتصادی پایدار
الهه آقاخانی - مرتضی خانلاری
علیت بین توسعه مالی و نوع ابزارهای مالی از نظر مدیریت پرتفولیو
فاطمه خسروی
هزینه یابی بر اساس فعالیت(ABC) و پیامد های آن برای نو آوری باز
دکتر مهدی زینالی - رضا عباس زاده کر
تاثیر ارزش های مشترک بر تبلیغات شفاهی، رضایت، اعتماد و تعهد (مطالعه ای در میان موسسات حسابداری استان زنجان)
صالح حسین نژاد آژیری - مجید پابرجای زنجانی - افسانه ملاجوادی
نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای صنعتی
جواد قهرمان زاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1