0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
AI Prospectors: Transforming Economic Geology with Machine Intelligence
نویسندگان :
Parinesa Moshefi
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه
کلمات کلیدی :
Artificial Intelligence،Economic Geology،Mineral Exploration،Machine Learning
چکیده :
The integration of Artificial Intelligence (AI) into economic geology has accelerated over the past decade, bringing data-driven methods to mineral prospectivity mapping, resource estimation, remote-sensing interpretation, and automated core/logging workflows. This paper provides a journal-style review of AI techniques (machine learning, deep learning, and hybrid approaches) applied to economic geology, summarizes representative case studies, discusses methodological challenges (data bias, interpretability, and uncertainty quantification), and outlines future directions including explainable AI, multi-source data fusion, and real-time decision support. The integration of AI into economic geology represents a paradigm shift in the way mineral resources are explored, modeled, and managed. The paper concludes by outlining the future perspectives of AI as a transformative tool for sustainable resource management.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد شرکت با میانجیگری چابکی مشتری و ظرفیت جذب و تعدیلگری چابکی سازمان شرکت عامر اندیش هوشمند
مریم مقرب صمدی
تحلیلی بر آموزش حسابداری در ایران
محمد رضا پور علی - آرمان محجوب
راهبرد تجاری و رفتار نامتقارن هزینهها با تاکید بر نقش توانایی مدیریتی شواهدی از شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران و مسقط
علی انصاری - مهدی بشکوه
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
بهرهگیری از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در پیشبینی خطا و عیبیابی تجهیزات صنعتی
سحر پاسیار - سید محمدتقی موسوی قهفرخی - نسرین اشرفی باباگنجه - صبا شاکر
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
Salman Nazari-Shirkouhi - Reihane Zarei Babaarabi - Mohammad Abdollahi
Edge-Based Personalized Information Retrieval for Mobile Users Leveraging Federated Learning
Ebrahim Ebrahimi - Hamed Nazarian - Amin Mohammadi - Morteza Mohammadi zanjireh
تاثیر ویژگی های کمیته حسابرسی و حسابرس داخلی بر به موقع بودن گزارشگری مالی
غلامعلی شریفی
تأمین مالی از طریق انتشار صکوک – مروری بر مطالعات پیشین
اعظم ولی زاده لاریجانی - سارا رمضانی
بکارگیری فن آفرینی های پیشرفته جهت شناسایی خانه های خالی با اهداف مالیات گیری
جابر خورشیدسوار - جمال برزگری خانقاه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1