0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بررسی نقش فناوری هوش مصنوعی در فرآیند ایجاد مدل خدمات دستگاه خودپرداز
نویسندگان :
سجاد یوسفی
1
مریم پورنجف
2
آیدا محمدی
3
ساحل پرسته
4
1- دانشگاه ملی مهارت تهران
2- دانشگاه ملی مهارت تهران
3- دانشکده ملی مهارت استان ایلام
4- دانشکده ملی مهارت استان ایلام
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،دستگاه عابر بانک،احرازهویت کاربران
چکیده :
هوش مصنوعی (AI) نقش مهمی در بهبود کارایی، امنیت و عملکرد دستگاههای خودپرداز (ATM) دارد. با توجه به پیشترفت های مختلف در هوش مصنوعی، استفاده از آن در صنعت بانکداری و بخصوص سیستم های خودپرداز با استقبال زیادی مواجه شده است. در این مقاله، تلاش گردید به بررسی مزایا، معایب، چالش ها و عوامل موثر بر بهبود عملکرد سیستم های خودپرداز با بهره گیری از هوش مصنوعی پرداخته شود. نتایج بررسی های این مقاله نشان داد سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی مدیریت پول نقد را با پیشبینی الگوهای برداشت بهینهسازی میکنند و باعث دسترسی مناسب به پول نقد و کاهش هزینههای عملیاتی میشوند. مکانیسمهای تشخیص تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی رفتارهای تراکنش را تحلیل کرده و فعالیتهای مشکوک را شناسایی میکنند، که از دسترسی غیرمجاز و خسارات مالی جلوگیری میکند. علاوه بر این، هوش مصنوعی امکان نگهداری پیشبینیشده را فراهم میکند، که به دستگاههای خودپرداز اجازه میدهد مشکلات فنی احتمالی را قبل از وقوع شناسایی کنند و زمان خرابی را کاهش دهند. روشهای احراز هویت بیومتریک مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت، امنیت را افزایش داده و فرآیند احراز هویت کاربران را سادهتر میکنند. همچنین، هوش مصنوعی به شخصیسازی خدمات دستگاههای خودپرداز کمک میکند و با تحلیل ترجیحات مشتریان و تاریخچه تراکنشها، تجربه بانکداری را بهبود میبخشد. این پیشرفتها به طور کلی به ایجاد یک مدل خدمات دستگاههای خودپرداز کارآمدتر، امنتر و مشتریمحور کمک میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری برسیاست های مالیاتی ارزهای دیجیتال : چالش ها و فرصت ها در دنیای اقتصاد نوین
نعمت رستمی مازویی - بهروز رادپور
ارزیابی تأثیر اندازه موجودیها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
سمانه یاقوتی آذری - مهسا ریخته گری نظامی - نادر رضایی
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
ارتباط بین عملکرد پایداری و سرمایه گذاری بیشتر و کمتر از حد
سعید انور خطیبی - علی زارع بهتاشی
علیت بین توسعه مالی و نوع ابزارهای مالی از نظر مدیریت پرتفولیو
فاطمه خسروی
تحلیل محتوا و دادهکاوی نظرات کاربران ایرانی درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکههای اجتماعی با هوش مصنوعی
بهزاد بالازاده - حسین بوداقی - نازلی قراچورلو
ارزیابی ساختار بازار حسابرسی در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در صنعت فولاد
کریم ستاری - محمدرضا عباسی استمال
کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری
پریسا عابدی - حسین بوداقی خواجه نوبر
طراحی زنجیره تأمین سبز با رویکرد هوش مصنوعی و سیاستهای ESG
علیرضا فولاد - سبحان معارفوند - حسین پورابراهیم گیل کلایه - علی ایل سعادتمند
بررسی کاربرد تکنیک های هوش مصنوعی در سیستم های توصیه گر
آسیه یاوری - علی اکبر نقابی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1