0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر تعدیل کننده شدت رقابت پذیری بازار محصولات و نبود تقارن در اطلاعات بر ارتباط مابین هزینه های سرمایه ای و ارزشگذاری شرکت
نویسندگان :
سینا سلیمانی
1
فاطمه صمدی
2
1- دانشگاه ازاد واحد تهران شرق
2- دانشگاه ازاد واحد تهران شرق
کلمات کلیدی :
هزینه های سرمایه اي،رقابت در بازار،ارزشگذاری شرکت،نبود تقارن اطلاعاتی
چکیده :
یکی از دغدغه های اساسی حوزه مالی کمک به بهبود تصمیمات سرمایه گذاری و تخصیص سرمایه در شرکت است. تصمیمات سرمایه گذاری شرکتها در زمینه های مختلف، همواره به عنوان یکی از راه های مهم توسعه شرکت ها و پیشگیری از رکود و عقب ماندگی مورد توجه بوده است. این تصمیمات میتواند در خصوص تحصیل بخشی از یک شرکت دیگر و یا مخارجی باشد که صَرف ابقاء یا گسترش شرکت(هزینه های سرمایه ای) میشود. در این پژوهش تاثیر تعدیل کننده شدت رقابت پذیری بازار محصولات و نبود تقارن در اطلاعات بر ارتباط مابین هزینه های سرمایه ای و ارزشگذاری شرکت طی دوره 1397-1401 مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از لحاظ طبقه بندی بر حسب هدف، پژوهشی کاربردی است و از لحاظ طبقه بندی بر مبنای روش، تحقیق توصیفی محسوب میشود و از میان تحقیقات توصیفی، از نوع همبستگی است. نمونه آماری تحقیق به روش حذفی سیستماتیک تعداد 120 شرکت انتخاب شد. نتايج حاصل از آزمون فرضيه ها در سطح خطاي پنج درصد نشان داد: هزینه های سرمایه ای بر ارزشگذاری شرکت تاثیر معناداری دارد.رقابت پذیری بازار محصولات بر ارتباط هزینه های سرمایه ای و ارزشگذاری شرکت تاثیر معناداری دارد.نبود تقارن اطلاعاتی بر ارتباط هزینه های سرمایه ای و ارزشگذاری شرکت تاثیر معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت ارتباط با مشتری
سعیده شریفی علون آبادی - ناصر خانی
چالشهای اخلاقی هوش مصنوعی در حسابداری مدیریت
محمدرضا پورعلی لاکلایه - مصطفی لطفی
بررسی رابطه مدیریت سرمایه در گردش با عملکرد مالی در بورس اوراق بهادار تهران
علی مبارکی
بررسی عملکرد یادگیری عمیق و تاثیر آن بر پزشکی هوشمند
فاطمه علی فرسنگی - سوده شادروان - مهدی نجفی فرد
توربین بادی محور عمودی بهینهشده برای محیطهای شهری
سید جواد روده چی تبریزی - ثمر گلدوز
تاثیر رویکرد حسابداری و مالی بر قضاوت وتصمیم گیری اثر خود هویتی سبز بر تغییر قصدخرید با نقش میانجی ارزش ادراکی و تعدیل کنندگی خودهمسویی ( مورد مطالعه :مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی)
حسین بوذری
مفاهیم حسابداری مدیریت راهبردی در شرکتها، مزایا، معایب و راهکارها
علی نمازیان - علی محمدی
بررسی حسابرسی تقلب در شرکتها و گزارش اخلاقی تقلب
محمدحسین مظلومان - محمدامین زکی زاده
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
نقش کلان داده در رویه ها و ابزارهای حسابداری مدیریت و مدیریت استراتژیک
یونس بادآور نهندی - مهدی زینالی - مینا فرنود احمدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1