0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بررسی نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی تجربه کارکنان و تقویت برند کارفرمایی در صنعت برق ایران
Authors :
حسن آذری
1
وحیدرضا میرابی
2
داریوش غلامزاده
3
1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
3- استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
Keywords :
هوش مصنوعی،برند کارفرمایی،صنعت برق ایران،منابع انسانی،تجربه کارکنان
Abstract :
در عصر تحول دیجیتال و رقابت فزاینده برای جذب استعدادهای انسانی، برند کارفرمایی به یکی از عناصر راهبردی در مدیریت منابع انسانی تبدیل شده است؛ بهویژه در صنایع حیاتی مانند صنعت برق. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی تجربه کارکنان و ارتقای ادراک برند کارفرمایی در صنعت برق ایران انجام شده است. این مطالعه با تکیه بر چارچوب نظری برگرفته از نظریه سیستمهای اجتماعی-فنی و مدلهای تجربه کارکنان، از روش پژوهش کمی و مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) بهره گرفته است. دادهها از طریق پرسشنامه استاندارد، از ۳۸۴ نفر از کارکنان شرکتهای بزرگ برق بهروش نمونهگیری تصادفی طبقهای جمعآوری شد. نتایج نشان داد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله سامانههای تحلیل احساسات، چتباتهای منابع انسانی و الگوریتمهای پیشبینیگر، تأثیر معناداری بر تجربه کارکنان دارند و این تجربه بهعنوان متغیر میانجی، نقشی کلیدی در تقویت ادراک برند کارفرمایی ایفا میکند. همچنین، نوع فناوری هوش مصنوعی بهکاررفته (پیشبینیگر، شخصیساز یا پاسخگو) رابطه میان متغیرها را تعدیل مینماید. این پژوهش با ارائه مدلی بومیشده برای بهرهگیری از هوش مصنوعی در ارتقای برند کارفرمایی در اقتصادهای نوظهور، بینشهای عملی مهمی برای مدیران منابع انسانی و سیاستگذاران صنعت برق ارائه میدهد.
Papers List
List of archived papers
ایجاد پوشش کامپوزیتی HA-TiO₂ بر روی آلیاژ زیستتخریبپذیر منیزیم به روش رسوبدهی الکتروفورتیک
سید محمد مکی - حسن جعفری - فاطمه سادات پیشبین - سلیمان خوشرو
هوش مصنوعی و تحول مدیریت استعداد: گذر از رویکرد های سنتی به عصر تکنولوژی
مهسا کریمی دستنائی - مهدی ندری
Data Mining in the Age of Information Explosion: An Intelligent Analysis Tool for Social Media
Hossein Bodaghi Khajeh Noubar - Seyed Meead Hosseini - Shiva Mohammadi
بررسی تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد رقابتی استراتژیک شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان
ائلناز سیادتی
Fast Reflection-Mode Ultrasound Computed Tomography Versus Conventional Pulse-Echo Technique
Elnaz Rostami Siahpoush - Haniye Fathi - Zahra Kavehvash
تاثیر بشردوستی شرکتی بر کارایی سرمایه گذاری با تاکید بر استراتژی تجاری شرکت
محمد فرجی بنائی - سمیرا بالائی - مهین اروجی
Ensemble Learning–Based Surrogate Models for Non-Invasive Estimation of Corneal Mechanical Properties
Seyed Sadjad Abedi Shahri - Mitra Baradari - Iman Zoljanahi Oskui
مطالعه ای بر نقش نوآوری و روش های فناوری اطلاعات (بلاک چین، اینترنت اشیا، حسابداری ابری، کلان داده) در کیفیت سیستم های اطلاعات حسابداری
فاطمه سپهوند - محمود همت فر
بازسازی و تحلیل سیگنال ECG از نسخههای چاپی نوار قلب بهمنظور طبقهبندی خودکار بیماریهای ایسکمیک قلب با استفاده از شبکههای عصبی کانولوشنی
فاطمه کیخا - مهدیه قاسمی - سید مهدی صالحی
بررسی تاثیر انعطاف پذیری مالی بر رابطه بین مدیریت ریسک و اجتناب مالیاتی
علیرضا عظیمی ثانی - رضا پورتقی
more
Samin Hamayesh - Version 42.4.6