0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
ارائه مدل یادگیری ماشین برای پیش بینی بازار مالی قیمت مسکن مبتنی بر یادگیری عمیق
نویسندگان :
زیبا نصیری
1
حسین اقبالی
2
محمدعلی اقبالی
3
1- دانشگاه ایوانکی
2- دانشگاه ایوانکی
3- دانشگاه صنعتی بیرجند
کلمات کلیدی :
پیشبینی قیمت مسکن،یادگیری ماشین،رگرسیون خطی،گرادیان نزولی،متغیرهای کیفی ساختمان،بازار مالی مسکن
چکیده :
این پژوهش به بررسی تأثیر متغیرهای مختلف بر قیمت مسکن در شهر تهران و ارائه یک مدل پیشبینی دقیق با استفاده از روشهای یادگیری ماشین میپردازد. در این مطالعه، از یک مدل رگرسیون خطی بههمراه الگوریتم گرادیان نزولی و تکنیکهای بهینهسازی پیشرفته برای پیشبینی قیمت مسکن استفاده شده است. با انجام پیشپردازش دادهها و مقایسه عملکرد مدل با روشهای استاندارد، دقت قابلقبولی در پیشبینی قیمتها حاصل شد. نتایج نشان داد که متغیرهای کیفی ساختمان مانند عرض راه دسترسی (۴ تا ۱۰ متر) و زیربنای واحد مسکونی تأثیر مثبت و معناداری بر قیمت مسکن دارند. همچنین، قیمت زمین به عنوان یک عامل کلیدی در تعیین قیمت نهایی واحدهای مسکونی شناسایی شد. همچنین مشخص گردید که قیمت زمین و عرض راه دسترسی (۴ تا ۱۰ متر) بیشترین تأثیر مثبت را بر قیمت مسکن دارند. از سوی دیگر، عرض راه دسترسی کمتر از ۴ متر، نوع اسکلت بتنی، طول عمر بنا و تعداد واحدهای مسکونی در ساختمان تأثیر منفی بر قیمت گذاری دارند. سایر عوامل تأثیرگذار شامل وجود فنکویل، مساحت زیربنا، نوع اسکلت فلزی، انشعاب مستقل تلفن، گاز شهری، شوفاژ و آب لولهکشی بودند. این مطالعه میتواند به عنوان مبنایی برای توسعه مدلهای هوشمندتر در پیشبینی بازار مسکن مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی آینده چکهای تضمین شده در عصر متاورس
رضا آقاعباسی - طهورا گچی - مریم اعظم پور
بررسی ارتباط بین ریسک پذیری شرکت و ضریب واکنش سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
حسین بوداقی خواجهءنوبر - مینا محمدی
مروری بر ابزارهای نوین تأمین مالی اسلامی
مهدی زینالی
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
Salman Nazari-Shirkouhi - Reihane Zarei Babaarabi - Mohammad Abdollahi
مخابرات و اینترنت اشیا: زیرساختهای نوین برای اقتصاد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - آمنه احمدی - شکوفه گرینی - حسنا هاشم بیگی
شناسایی نقش تحولآفرین هوش مصنوعی بر خودکارسازی فرآیندهای حسابداری و سادهسازی گزارشهای مالی
صدیقه بخشی زاده باغستانی
چالشهای اخلاقی هوش مصنوعی در حسابداری مدیریت
محمدرضا پورعلی لاکلایه - مصطفی لطفی
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر شهرت برند و ارزش ویژه برند (نمونه موردی گالری چرم امینی)
لیلا امینی راد
مدل چندمعیاره پیشنهادگر هوشمند برای بهبود عملکرد ناوگان حمل ونقل
سهیل میرزازاده - مرضیه محمدپور
کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت ارتباط با مشتری
سعیده شریفی علون آبادی - ناصر خانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3