0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
سواد مالی و رونق گردشگریT مطالعه موردی گردشگران شهر یزد
نویسندگان :
محمدعلی فیض پور
1
مهدیه پیروی
2
ریحانه بابائی
3
جمال برزگری خانقاه
4
1- دانشگاه یزد
2- دانشگاه یزد
3- دانشگاه یزد
4- دانشگاه یزد
کلمات کلیدی :
برنامهریزی مالی،رونق گردشگری،سواد مالی
چکیده :
سواد و بیسوادی از دیرباز مفهومی رایج در میان ملل گوناگون بوده اما با گذر زمان این مفهوم بسیار ساده به مفهومی پیچیده تبدیل شده است. اگرچه تا دو دهه گذشته، عدم آشنایی با کامپیوتر نیز باعث میشد تا فرد در گروه بیسوادان قرار گیرد اما امروزه دامنه سواد، گستره به مراتب بیشتری را در بر گرفته و سواد در حوزههای مالی، ارتباطی، رسانهای، عاطفی و ... گسترده شده است. در این میان سواد مالی را شاید بتوان از اصولیترین نوع سواد قلمداد نمود و از اینرو مطالعات گستردهای میکوشند تا این موضوع را در جوامع گوناگون مورد بررسی قرار دهند. این در حالی است که جامعه ایرانی نیز با جایگاه ویژه در حوزه گردشگری در صدر ده کشور جهان از منظر میراث فرهنگی ملموس و در صدر پنج کشور جهان از منظر میراث فرهنگی ناملموس قرار گرفته است. با این وجود ایران هرگز نتوانسته است متناسب با جاذبههای گردشگری خود، زمینه را برای تحقق درآمدی آن در دو بعد داخلی و خارجی فراهم نماید. از اینرو، این مقاله کوشیده است تا بهعنوان گامهایی نخستین، در این راستا، سطح سواد مالی گردشگران بازدیدکننده از شهر تاریخی جهانی یزد را مورد سنجش قرار دهد. نتایج این مطالعه نشان میدهد بالاترین سطح آگاهی سواد مالی گردشگران، در زمینه بودجهریزی خانوار و در مرحله دوم به مقایسه تطبیقی بازار سرمایه و بانک اختصاص داشته است. این در حالی است که گردشگران بازدیدکننده از شهر یزد، دانش اندکی پیرامون مدیریت بدهی، برنامهریزی مالی دوران بازنشستگی و مفاهیم معافیتها و کسریهای مالیاتی داشتهاند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی زنجیره تأمین سبز با رویکرد هوش مصنوعی و سیاستهای ESG
علیرضا فولاد - سبحان معارفوند - حسین پورابراهیم گیل کلایه - علی ایل سعادتمند
ترکیب سیگنالهای EEG و ردیابی چشم برای توانبخشی به بیماران ضایعه نخاعی
امیررضا احمدی
بهبود راهکار انتخاب ویژگی ترکیبی با ارزیابی یکپارچه روابط خطی و غیرخطی ویژگیها
سید مجتبی سیف
محاسبات کوانتومی در عمل: از تئوری تا پیادهسازی تجاری
محمد عادلی نیا
تاثیر ارزش های مشترک بر تبلیغات شفاهی، رضایت، اعتماد و تعهد (مطالعه ای در میان موسسات حسابداری استان زنجان)
صالح حسین نژاد آژیری - مجید پابرجای زنجانی - افسانه ملاجوادی
بررسی و تحلیل محتوای تغییرات حسابداری در بستر بلاکچین
زهرا شیخی - سپیده زارع خورمیزی
تاثیر عملکرد زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی بر کیفیت گزارشگری مالی
ابراهیم نویدی عباسپور - سیدعلی موسوی
The role of artificial intelligence in linking data-driven human resources with sustainable business branding
Baharak Yadegar Jamshidi - Hossein Bodaghi Khajeh Noubar
Influence of artificial intelligence in the mining industry and its role in the economic development
Parinesa Moshefi
بررسی نقش رایانش ابری در توسعه اینترنت اشیا: فرصتها و چالشهای ادغام فناوریها
سعیده نادری - سید حمید غفوری مهدی آباد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1