0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد
نویسندگان :
مجتبی فلاحی نسب
1
ایمان داداشی
2
محمد جواد زارع بهنمیری
3
1- دانشگاه قم
2- دانشگاه قم
3- دانشگاه قم
کلمات کلیدی :
عدم قطعیت سیاسی،سرعت تعدیل وجه نقد،وجه نقد،داده های ترکیبی،اقتصاد
چکیده :
مدیریت بهینه پول مستلزم بهترین روش در زمینه نگهداری و نقدینگی است. کسری و مازاد ناشی از هزینه های نقدی مالی، هزینه های اضافی را برای شرکت ها ایجاد می کند.عدم قطعیت سیاسی می تواند بر سرعت تعدیل وجه نقد اثرگذار باشد زیرا عدم قطعیت سیاسی بر تصمیم گیری های فعالان اقتصادی موثر است و به گونه ای افق زمانی کوتاه مدت را مقابل اقتصاد دانان قرار می دهد و بالعکس قطعیت سیاسی می تواند افق زمانی بلند مدت را داشته باشد و می تواند اقتصاد کشور را رشد دهد. در این پژوهش به بررسی ارتباط بین عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد پرداخته شده است. برای بررسی فرضیه پژوهش از داده های 151 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1392 تا 1401 استفاده شده است. جهت سنجش عدم قطعیت سیاسی همسو با پژوهش عشایری(1400) از متغیر های عرضه پول ناشی از صادرات نفتی و عرضه پول ناشی از سیاست بانک مرکزی و برای اندازه گیری سرعت تعدیل وجه نقد از مدل جیانگ و لی(2016) استفاده شده است. برای تحلیلهای آماری از رگرسیون پانل مقاوم و نرمافزار استاتا نسخه 14 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین متغیر های عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد رابطه معناداری وجود ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه الگوی حسابداری منابع انسانی در شرکتهای دانش بنیان با رویکرد داده بنیاد
حسین بوداقی خواجهءنوبر - فخرالدین محمدرضایی - بهارک یادگار جمشیدی
بررسی فرآیند مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان مالیاتی با میانجی رضایت شغلی و تعدیلگری تعهد شغلی (مورد مطالعه: اداره امور مالیاتی تبریز)
پریسا صدری نوبرزاده - نیما صدری نوبرزاده
The role of artificial intelligence in linking data-driven human resources with sustainable business branding
Baharak Yadegar Jamshidi - Hossein Bodaghi Khajeh Noubar
بررسی نقش رایانش ابری در توسعه اینترنت اشیا: فرصتها و چالشهای ادغام فناوریها
سعیده نادری - سید حمید غفوری مهدی آباد
تحول بازاریابی در عصر دیجیتال: نقش کلیدی هوش مصنوعی
علی اکبر شهری مجارشین - علی میرطاهری
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
کاربرد هوش مصنوعی در کنترل کیفیت و بهره وری :رویکرد های علمی چالش ها و حاکمیت مسئولانه در صنعت
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - مرضیه شریفی - سیده مبینا موسوی
مروری بر ترجمه زبان های ناشناخته یا باستانی با استفاده از یادگیری عمیق
علی عبدالعظیمی - سید حسن مرتضوی
ارتباط فرصتهای رشد، پایداری سود و سرمایه فکری با ضریب واکنش سود
عیسی ابیضی - سعید احمدی
مدیریت زنجیره تأمین پایدار، اقتصادهای نوظهور، فناوری بلاکچین، دادههای مکانی، شفافیت، ردیابی و اعتماد اجتماعی
علیرضا خرمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1