0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر تصمیمات مالی شرکتهای بیمه
نویسندگان :
مسعود سبزچی دهخوارقانی
1
میترا زابلی پیله رود
2
1- دانشگاه آزاد تبریز
2- دانشگاه آزاد عجب شیر
کلمات کلیدی :
بیمه،هوش مصنوعی،تصمیمات مالی
چکیده :
در حال حاضر، هوش مصنوعی تقریباً در تمامی عملیات های تجاری استفاده می شود. از این رو، این تحقیق سعی در بررسی تاثیر ابعاد هوش مصنوعی، از جمله پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین، سیستمهای خبره و بینایی کامپیوتری بر تصمیمات مالی شرکتهای بیمه در کشور دارد. برای این منظور از یک رویکرد مقطعی از طریق یک نظرسنجی جامع برای جمع آوری داده های تحقیق از ۱۴۸ حسابدار و مدیر مالی در شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با نرخ پاسخ ۸۱.۳٪ استفاده شد. فرضیه های تحقیق با استفاده از داده های کمی جمع آوری شده و از طریق مدل سازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ابعاد هوش مصنوعی بر تصمیمات مالی تأثیر مثبت دارند. بر این اساس، شرکت ها باید برای ایجاد زیرساخت ها و مهارت های هوش مصنوعی قوی هزینه کنند. دسترسی به فناوری هوش مصنوعی مدرن، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها و منابع رایانش ابری نیز برای منطقی کردن تصمیمات مالی ضروری است. علاوه بر این، بخش صنعت بیمه میتواند بر محدودیتهای هوش مصنوعی از طریق حل مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی دادهها، تشویق به اخلاق محوری در استفاده از هوش مصنوعی، سرمایهگذاری در تخصص هوش مصنوعی و افزایش مشارکت غلبه کند و پتانسیل کامل هوش مصنوعی را در تصمیمات مالی محقق کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش روحیه مودیان مالیاتی بر اساس تیپهای شخصیتی در قصد فرار مالیاتی
سحر بخشی - مهدی ذوالفقاری - کیهان آزادی هیر
کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در تشخیص و پیشبینی بیماریها
علی فرزین
رابطه سه وجهی بازده اوراق خزانه، نرخ ارز و شاخص بورس در صنایع مختلف
پوریا کاظمی بختوری - سپیده محمودی وایقان - بهزاد محمودی وایقان
مدل چندمعیاره پیشنهادگر هوشمند برای بهبود عملکرد ناوگان حمل ونقل
سهیل میرزازاده - مرضیه محمدپور
هزینه یابی بر اساس فعالیت(ABC) و پیامد های آن برای نو آوری باز
دکتر مهدی زینالی - رضا عباس زاده کر
بررسی تأثیر اطلاعات محیطی شرکت و ریسک عدم بازپرداخت بدهیها بر ریسک سقوط قیمت سهام با توجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - شهرام کامکار
مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت : بررسی و ترکیب نظریه ها
رعنا شهدآور - علی دلجوان اکبری - محمد زکی لو
بازاریابی محتوایی هوشمند: بازآفرینی تعامل کاربران و برندها با کمک هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
چالشها و فرصتهای نگارش و فرایند داوری مقالات با هوش مصنوعی
مرضیه باباشپور اصل
مقابله با عوامل ایجادکننده تقلب در صورتهای مالی (مرور سیستماتیک از ادبیات و تحلیل بیبلیومتریک)
شبنم بالازاده قره باغی - یونس حیدری - مریم یادگاری دیزناب - پرهام شاکری بهادر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1