0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش هوش مصنوعی در تحول آفرینی حوزه روابط عمومی سازمانها
نویسندگان :
علی یاوری
1
سحر صفرزادهنیا
2
حبیبه نظری
3
1- دانشگاه ملی مهارت
2- دانشگاه آزاد اسلامی گرگان
3- دانشگاه ملی مهارت
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،فناوریهای نوین،روابط عمومی،مدیریت ارتباطات،تحلیل SWOT
چکیده :
در سالهای اخیر، نقش روابط عمومی در سازمانها از یک فعالیت صرفاً تبلیغاتی و اطلاعرسانی به یک حوزه استراتژیک و تصمیمساز ارتقا یافته است. روابط عمومی امروز تنها وظیفه انتشار اخبار و برقراری ارتباط ساده با رسانهها را بر عهده ندارد، بلکه نقشی اساسی در مدیریت تصویر ذهنی سازمان، شکلدهی افکار عمومی، مدیریت بحرانها و حتی تقویت سرمایه اجتماعی ایفا میکند. در این میان، تحولات فناورانه و ظهور ابزارهای نوین، باعث شده است که روابط عمومی در مسیر دیجیتالی شدن و هوشمند شدن حرکت کند. یکی از مهمترین فناوریهای تحولآفرین در این زمینه، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی با توانایی تحلیل حجم عظیمی از دادهها، درک الگوهای رفتاری مخاطبان، تولید محتوای شخصیسازیشده و حتی پیشبینی روندهای ارتباطی، فرصتهای بیسابقهای برای روابط عمومی فراهم کرده است. با وجود این، بهرهگیری از این فناوری خالی از چالش نیست و مسائلی همچون هزینههای بالا، دغدغههای اخلاقی، تهدید حریم خصوصی و مقاومتهای فرهنگی در سازمانها میتواند مانعی در مسیر تحقق کامل آن باشد. این مقاله با هدف بررسی جایگاه و اهمیت روابط عمومی، نقش فناوریهای نوین و بهویژه هوش مصنوعی در آن، کاربردهای عملی هوش مصنوعی، چالشها و تحلیل SWOT این فناوری در روابط عمومی سازمانها تدوین شده است. نتایج نشان میدهد که در صورت استفاده صحیح، هوش مصنوعی میتواند موجب افزایش کارایی، ارتقای کیفیت ارتباطات و ایجاد ارزش افزوده برای سازمانها شود، اما نیازمند مدیریت هوشمندانه تغییرات و توجه به ابعاد انسانی و اخلاقی است در این تحقیق یک مطالعه موردی با هدف بررسی میزان کاربرد هوش مصنوعی در فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت استان گلستان ارائه شد. نتایج نشان داد که استفاده از این فناوری موجب بهبود فرآیندها، ارتقای ارتباطات و افزایش رضایت کارکنان میشود. رضایت کارکنان بیشترین میانگین را داشت که نشاندهنده کاهش بار کاری است. در مقابل، نوآوری و تحول دیجیتال کمترین میانگین را داشتند و نیازمند سرمایهگذاری بیشتر هستند. تحلیلها نشان دادند که کارایی و کیفیت ارتباط بیشترین تأثیر را بر رضایت دارند، در حالی که نوآوری با تعامل مخاطبان مرتبط است. در نهایت، هوش مصنوعی فرصتی راهبردی برای ارتقای روابط عمومی محسوب میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Enhancing Type 2 Diabetes Diagnosis with Evolutionary Algorithms and Machine Learning
Parisa Rezaei - Mohsen Saffar - Hamid Reza Naji - Mohammad Mehdi Faghih - Rasoul Nouriazar
Synthesis and Swelling Behavior of pH-Sensitive Chitosan/Polyvinylpyrrolidone Hydrogels for Drug Delivery Applications
Shaghayegh Zameni Nir - Hanieh Shokrkar - Niloofar Nasirpour
تحلیل بیومکانیکی موقعیت بهینه زاویه چرخش استابولوم پس از جراحی پریاستابولار استئوتومی گنز با مدلسازی سهبعدی و تحلیل المان محدود
سامرند نانوازاده - سروش مداح - سید محمود مدرسی
The Effects of Levodopa and Visual Information on The Complexity of Postural Control in Parkinson’s Disease Patients With and Without Freezing of Gait Through a Multiscale Entropy Approach
Kiarash Banan Motarjem - َAmirhassan Khalouzadeh Mobarakeh - Aria Behroozi - Elham Shirzad Araghi
قوانین و مقررات مربوط به هوش مصنوعی: چالشها و فرصتها
محمد جعفری
Distinct Neurophysiological and Psychological Effects of tVNS and Neurofeedback: Insights for EEG-Guided Neuromodulation
Seyedeh Zeinab Molaeizadeh - Aitor Aritzeta Galan
حسابداری مصرف منابع
مهدی هاتفی - صبا نورالهی
تاثیر ویژگی های هیئت مدیره بر ابهام در اطلاعات حسابداری شرکت ها
ابراهیم نویدی عباسپور - سمیه ملازاده طسمالو
Grating Lobe Suppression in Sparse Coprime Array Ultrasound Imaging by Null Alignment
Mina Ezati - Vahid AminNilii - Zahra Kavehvash
بررسی رهایش هوشمند داروی زولدرنیک اسید از نانوذره پلی دوپامین
پیام ردایی - فریبا گنجی - شهره مشایخان - منیژه مختاری دیزجی - سید ابراهیم واشقانی فراهانی - فاطمه باقری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1