0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
تحلیل محتوا و دادهکاوی نظرات کاربران ایرانی درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکههای اجتماعی با هوش مصنوعی
نویسندگان :
بهزاد بالازاده
1
حسین بوداقی
2
نازلی قراچورلو
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
کلمات کلیدی :
برند های آرایشی،هوش مصنوعی،شبکه های اجتماعی
چکیده :
در دهه اخیر،شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی بین مصرف کنندگان و برندها تبدیل شده اند؛به ویژه در صنایع احساسی و بصری مانند لوازم آرایشی که تصمیمات خرید کاربران تا حد زیادی تحت تاثیرتجربه ها و نظرات سایر مصرف کنندگان قراردارد.هدف این پژوهش تحلیل محتوای متون دیجیتال کاربران ایرانی و داده کاوی نظرات آنان درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکه های اجتماعی و استخراج بینش هایی از نگرش مصرف کنندگان با بهره گیری از تکنیک های هوش مصنوعی است.در این تحقیق از داده های جمع آوری شده از اینستاگرام و دیجی کالا درباره سه برند منتخب(مای،نوت،ودکتر ژیلا)استفاده شد.پس از پیش پردازش5،000نظرتعداد3،265نظرمعتبر برای تحلیل انتخاب گردید.جهت تحلیل داده ها،از مدل ترکیبیParsBERT-SVMبرای طبقه بندی احساسات و الگوریتم LDAبرای مدل سازی موضوعی استفاده شد.همچنین آزمون های ANOVAوK2 جهت سنجش معنی داری تفاوت احساسات میان برند ها به کار رفت.یافته ها نشان داد که احساسات مثبت نسبت به برند دکتر ژیلا غالب بود(56%)،در حالی که برند مای بیشترین درصد نظرات منفی را به خود اختصاص داد.پنج محوراصلی گفت و گو های کاربران شامل کیفیت،قیمت،بسته بندی،توصیه دیگران و تبلیغات اینفلوئنسرها شناسایی گردید.نتایج این پژوهش با فراهم آوردن شناختی عمیق از ذهنیت کاربران در فضای دیجیتال،می تواند به بازاریاباندر طراحی کمپین های موثرتر،بهبود تجربه کاربری،شخصی سازی تبلیغات و توسعه محصولات جدید کمک نماید
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر ورشکستگی بر رابطه بین استراتژیهای تجاری و معیارهای عملکرد شرکت (ESG)
جواد پورغفار - ایوب یغمائی علیشاه
مفاهیم حسابداری مدیریت راهبردی در شرکتها، مزایا، معایب و راهکارها
علی نمازیان - علی محمدی
تاثیر کوته بینی مدیریتی بر عملکرد پایداری شرکت با تاکید بر هزینه های نمایندگی
رعنا شهدآور - مهدی پورعلی
چالشهای اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در پیشبینی رفتار مصرفکننده: مطالعه موردی در تجارت الکترونیکی
علی نادرزاده ینگجه
نقش پیاده سازی هوش مصنوعی در تحول ارتباطات بازاریابی وتوسعه ی شایستگی اخلاقی برندهای فعال
شبنم سخی نیا
تاثیر هوش مصنوعی در کیفیت خدمات آنلاین بانکی
بهارک یادگار جمشیدی - زهرا شرقی
خطرات احتمالی در طراحی و تجزیه و تحلیل سیستمهای حسابداری و راهکارهای مقابله با آن
علی نمازیان - آرزو رضایی حومدینی
هوش مصنوعی در ارزیابی عملکرد کارکنان دولت: چالشها، فرصتها و پیامدهای اخلاقی
حسین بوداقی خواجهءنوبر - بهارک یادگار جمشیدی
بررسی تأثیر ابزارهای خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی بر ایدهپردازی دانشجویان
ندا پرتونیا
تاثیر ویژگی های کمیته حسابرسی و حسابرس داخلی بر به موقع بودن گزارشگری مالی
غلامعلی شریفی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1