0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
تحلیل محتوا و دادهکاوی نظرات کاربران ایرانی درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکههای اجتماعی با هوش مصنوعی
نویسندگان :
بهزاد بالازاده
1
حسین بوداقی
2
نازلی قراچورلو
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
کلمات کلیدی :
برند های آرایشی،هوش مصنوعی،شبکه های اجتماعی
چکیده :
در دهه اخیر،شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی بین مصرف کنندگان و برندها تبدیل شده اند؛به ویژه در صنایع احساسی و بصری مانند لوازم آرایشی که تصمیمات خرید کاربران تا حد زیادی تحت تاثیرتجربه ها و نظرات سایر مصرف کنندگان قراردارد.هدف این پژوهش تحلیل محتوای متون دیجیتال کاربران ایرانی و داده کاوی نظرات آنان درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکه های اجتماعی و استخراج بینش هایی از نگرش مصرف کنندگان با بهره گیری از تکنیک های هوش مصنوعی است.در این تحقیق از داده های جمع آوری شده از اینستاگرام و دیجی کالا درباره سه برند منتخب(مای،نوت،ودکتر ژیلا)استفاده شد.پس از پیش پردازش5،000نظرتعداد3،265نظرمعتبر برای تحلیل انتخاب گردید.جهت تحلیل داده ها،از مدل ترکیبیParsBERT-SVMبرای طبقه بندی احساسات و الگوریتم LDAبرای مدل سازی موضوعی استفاده شد.همچنین آزمون های ANOVAوK2 جهت سنجش معنی داری تفاوت احساسات میان برند ها به کار رفت.یافته ها نشان داد که احساسات مثبت نسبت به برند دکتر ژیلا غالب بود(56%)،در حالی که برند مای بیشترین درصد نظرات منفی را به خود اختصاص داد.پنج محوراصلی گفت و گو های کاربران شامل کیفیت،قیمت،بسته بندی،توصیه دیگران و تبلیغات اینفلوئنسرها شناسایی گردید.نتایج این پژوهش با فراهم آوردن شناختی عمیق از ذهنیت کاربران در فضای دیجیتال،می تواند به بازاریاباندر طراحی کمپین های موثرتر،بهبود تجربه کاربری،شخصی سازی تبلیغات و توسعه محصولات جدید کمک نماید
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل تأثیر پیادهسازی الگوریتمهای هوش مصنوعی در بهینهسازی عملکرد زنجیره تأمین: رویکردی کاربردی در شرکت صنایع لبنی کاله"
حسین بوذری
نقش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در ارتقاء بهداشت و سلامت
علیرضا پورهوشنگی - علی الماسی حشیانی
مکان یابی ایستگاههای آتشنشانی با استفاده از الگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات
مهدی عزیزمحمدی - سید محسن میرحسینی - آرش شعبانی
کاربرد هوش مصنوعی در بهینهسازی پردازش معاملات مالی: مدل های مفهومی و آیندهپژوهی
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - لیلا حسین آبادی
تشخیص حملات اینترنتی با مدل های زبانی بزرگ تقطیری در شبکه های توزیع شده
جواد جهانگیری درزه کنانی - امین بابازاده
بررسی چالش ها و راهکارهای مدیریت منابع در شبکه های بی سیم اینترنت اشیا با تمرکز بر محاسبات مه و لبه
سعیده نادری - سید حمید غفوری مهدی آباد
نوآوری فناورانه در هوش مصنوعی و آینده حرفه حسابداری: بررسی مسیرهای شغلی از جایگزینی تا دگرگونی
شبنم بالازاده قره باغی - سعید مصدق
نگاهی جامع به تکنیک دلفی فازی و چگونگی بهکارگیری آن در پژوهشهای کیفی
قاسم رحیمی ریگی - محسن رشیدی باغی - مهنام ملایی
پذیرش فناوری هوش مصنوعی در بین کارکنان واحدهای مالی و حسابداری در صنعت خدمات اشتراکی
زهرا اسمی - معصومه جعفری - فرهاد جباری متین
رویکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص تقلب مالی
مهدیه نامی بسیط - شبنم بالازاده قره باغی - مهدی نامی بسیط
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3