0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
شناسایی ترس از ضرر در تصمیمات مالی با هوش مصنوعی
نویسندگان :
سیدسینا مرتضوی
1
1- دانشگاه آزاد تبریز
کلمات کلیدی :
الگوهای رفتاری،تحلیل دادههای بزرگ،تصمیمگیری مالی،هوش مصنوعی،مدیریت ریسک
چکیده :
ظهور عصر نوین در حوزه تکنولوژی، موجب پیشرفت ملموس در بخش های مختلف جوامع گوناگون بشر شده است. افراد فعال در صنعت و حیطة سرمایه گذاری به ویژه در معاملات مالی، در این بازه زمانی تمایل به استفاده بیش از پیش و بهتر از تکنولوژی در جهت سهولت در کسب سود حداکثری حاصل از فعالیت مالی خود دارند. رفتار تصمیمگیری مالی افراد تحت تأثیر مجموعهای از عوامل اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی شکل میگیرد. در بسیاری از موارد، این عوامل به بروز الگوهای رفتاری تکرارشونده منجر میشوند که با منطق اقتصادی کلاسیک سازگار نیستند و میتوانند بر عملکرد مالی فرد و کارایی بازار اثرگذار باشند. در سالهای اخیر، پیشرفتهای چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی و تحلیل دادههای بزرگ، امکان شناسایی و مدلسازی این الگوها را با دقت و سرعت بالاتری فراهم کرده است. این پژوهش با تمرکز بر تصمیمات مالی و با بهرهگیری از روشهای یادگیری ماشین ، به شناسایی الگوهای رفتاری خاصی میپردازد که در شرایط مختلف بازار بروز پیدا میکنند. دادههای مورد استفاده میتواند شامل اطلاعات معاملاتی، شاخصهای مالی و متغیرهای زمینهای باشد که با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته مورد تحلیل قرار میگیرند. هدف نهایی این تحقیق، بررسی مدلی است که توانایی تشخیص این الگوها و پیشبینی واکنشهای آتی را داشته باشد. نتایج بهدستآمده میتواند به طراحی ابزارهای پشتیبان تصمیمگیری، بهبود فرآیند مدیریت ریسک و ارتقای سطح شفافیت و کارایی بازارهای مالی کمک کند. با استفاده از نتایج حاصل از این پژوهش، امکان گسترش مدل های دقیق تر مبتنی بر هوش مصنوعی برای استفاده در معاملات مالی افراد فراهم میشود که بهطور ویژه میتواند بر میزان بهرهمندی از سود معاملات تاثیر مثبتی بگذارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش بازاریابی هوش مصنوعی در عملکرد استراتژیک با تاکید بر قصد خرید مصرف کننده در سایتهای فروش انلاین
اسماعیل محبی کندسری
تاثیر تجربه و شایستگی حسابرس بر اثربخشی حسابرسی با نقش میانجی گری توسعه حرفه ای حسابرسان
امین صفری - آرش درخشان مهر - مسعود احمدی منصورآباد
نقش حاکمیت شرکتی و شهرت در افشا مسولیت اجتماعی شرکت و عملکرد شرکت
رسول عبدی - سعید فردوسی
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمند سازی رفتار تبلیغاتی مصرکنندگان موبایل با میانجیگری عشق برند
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
بررسی ادبیات ارتباطات پایدار در بازاریابی
رعنا شهدآور - عسل اعتباری اصل امین
شیوه های حسابداری مدیریت استراتژیک: بررسی ادبیات و فرصتی برای تحقیقات آینده
رعنا شهداور - موسی ابراهیم زاده - فاطمه خانی پور
خودشیفتگی و تصمیم گیری مدیران: بررسی بیست سال ادبیات حسابداری
رعنا شهدآور - فاطمه ذوالفقاری - فاطمه افروزیان
حسابداری مصرف منابع
مهدی هاتفی - صبا نورالهی
علم داده به عنوان شتابدهنده نوآوری در صنعت مهندسی
رامین احمدپور
Evaluating and Comparing Artificial Intelligence Tools in Solving Mathematical Problems
Marziyeh Felahat - Hossein Gholamalinejad
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3