0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
بکارگیری فن آفرینی های پیشرفته جهت شناسایی خانه های خالی با اهداف مالیات گیری
نویسندگان :
جابر خورشیدسوار
1
جمال برزگری خانقاه
2
1- دانشگاه یزد
2- دانشگاه یزد
کلمات کلیدی :
خانه های خالی،روش تشخیص،فن آفرین های پیشرفته،مالیات گیری
چکیده :
در سال های اخیر قیمت مسکن افزایش یافته و به التبع سهم مسکن در هزینه های خانوار رشد چشمگیری را داشته است. در طی دهه گذشته این سهم برای خانوارهای شهری سراسر کشور بصورت متوسط حدود 30% افزایش یافته است. مالیات بر مستغلات اثرات مهمی را بر روی اقتصاد دارد. مالیات بر روی خانه های خالی می تواند اثر معناداری را بر روی سفته بازی ها در بازار مسکن را داشته باشد. مهم ترین چالشی که مانع از پیاده سازی موثر این مالیات می گردد شناسایی خانه های خالی است. در دنیا روش های گوناگونی شامل خوداظهاری، بازرسی میدانی، سنجش از راه دور ، استفاده از تحلیل داده و یادگیری ماشین وجود دارد. روش های مذکور به تنهایی قادر به شناسایی موثر خانه های خالی نیست. در این پژوهش پیشنهاد می دهیم تلفیقی از این روش ها برای تشخیص خانه های خالی با دقت بالا شامل استفاده از داده های تلفن همراه، بازرسی میدانی توسط پهباد و هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر عدم نقد شوندگی سهام بر خطر سقوط قیمت سهام با تاکید بر مالکیت مدیریتی
ناهیده شاهنده ننه کران - عرفان اصغرپور فخری وند
روش ترکیبی مبتنی بر ماشین بردار پشتیبان با الگوریتم بهینه سازی کلاغ برای دسته بندی متون
آیسودا علیزاده - فرهاد سلیمانیان قره چپق
شناسایی عوامل موثر بر تمایل به فرار مالیاتی با در نظر گرفتن عوامل فرهنگی با رویکرد تحلیل مضمون
نیما صدری نوبر زاد - پریسا صدری نوبر زاد
ارتباط فرصتهای رشد، پایداری سود و سرمایه فکری با ضریب واکنش سود
عیسی ابیضی - سعید احمدی
مخابرات و اینترنت اشیا: زیرساختهای نوین برای اقتصاد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - آمنه احمدی - شکوفه گرینی - حسنا هاشم بیگی
بهبود تشخیص تومور مغزی با استفاده از ترکیب شبکه های عمیق به روش رای اکثریت
مریم صباغ کاخکی - عقیله حیدری
بررسی تأثیر ابزارهای خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی بر ایدهپردازی دانشجویان
ندا پرتونیا
ارائه مدل رتبه بندی مشتریان اعتباری بانکی با استفاده از داده کاوی و منطق فازی :مطالعه موردی بانک خصوصی در ایران
محمد صالح کتابی
نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای صنعتی
جواد قهرمان زاده
سامانه هوشمند پشتیبان تصمیمگیری راهبردی در تدارکات عمومی
حسن ضیافت
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1