0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر بشردوستی شرکتی بر کارایی سرمایه گذاری با تاکید بر استراتژی تجاری شرکت
نویسندگان :
محمد فرجی بنائی
1
سمیرا بالائی
2
مهین اروجی
3
1- دکتری حسابداری، مدرس گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز.
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
بشردوستی شرکتی،کارایی سرمایهگذاری،استراتژی تجاری شرکت
چکیده :
هدف این مطالعه بررسی تاثیر بشردوستی شرکتی بر کارایی سرمایه گذاری با تاکید بر استراتژی تجاری شرکت است. در این راستا، تعداد 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1397-1402 انتخاب شد. نتایج نشان داد که بین بشردوستی شرکتی و کارایی سرمایهگذاری ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. در حقیقت، بهبود بشردوستی شرکتی از طریق کاهش سرمایهگذاری در پروژههای با خالص ارزش فعلی منفی و افزایش سرمایهگذاری در پروژههای با خالص ارزش فعلی مثبت موجب رشد کارایی سرمایهگذاری میشود. همچنین، نتایج نشان داد که استراتژی تجاری شرکت موجب تعدیل ارتباط بین بشردوستی شرکتی و کارایی سرمایهگذاری میشود. در حقیقت، شرکت هایی که استراتژی تجاری تهاجمی را دنبال می کنند، موجب می شوند که ارتباط مثبت بین بشردوستی شرکتی و کارایی سرمایه گذاری تشدید شود در حالی که شرکت هایی با استراتژی تدافعی عکس چنین ارتباطی را نشان می دهند. این رویکرد نشان دهنده این واقعیت است که شرکت هایی با استراتژی تهاجمی شانس بیشتری برای کسب سودهای کلان به نسبت شرکت هایی با استراتژی تدافعی دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Coronary Full artery segmentation using U-Net neural network architecture
Rezvan Monjezi - Mahdieh Ghasemi - Mahdi Salehi - Alireza Rowhanimanesh - Samaneh Tabaee
نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی مدیریت و بهرهبرداری از منابع در رایانش ابری
احمد محسن پورگلروئیه - مهدی رضاپورمیرصالح
تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه اقتصاد حسابداری
نیما قاسم زاده شهرک - سعید انورخطیبی - سلمان عبدی
ارزیابی تأثیر حسابداری مدیریت بر افزایش سرمایه فکری سازمانهای دولتی کشور
حسین بوذری
بررسی تأثیر اطلاعات محیطی شرکت و ریسک عدم بازپرداخت بدهیها بر ریسک سقوط قیمت سهام با توجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - شهرام کامکار
تحلیل نقش رایانش ابری در چابکی زنجیره تأمین
دکتر غلامرضا جمالی - توحید بهزادی فرد - حسن ایزدی فر
نقش پردازش بلادرنگ کلاندادهها در مدیریت هوشمند شهرها و محیط زیست: راهکارها و چالشها
محمدامین محمدی - ابراهیم ابراهیمی - شکوه کرمانشاهانی
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
هوش اخلاقی: مبانی نظری، مؤلفهها و کاربردها در پرتو دیدگاههای بوربا و لنیک و کیل
طیبه یگانه
بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر استراتژیهای بازاریابی در کسبوکارهای الکترونیک در ایران
مریم ذاکریبرنطین - هادی اسماعیلی درمیان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1