0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
خودشیفتگی و تصمیم گیری مدیران: بررسی بیست سال ادبیات حسابداری
نویسندگان :
رعنا شهدآور
1
فاطمه ذوالفقاری
2
فاطمه افروزیان
3
1- دانشجوی دکتری و مدرس گروه حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2- دانشجوی کارشناس حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3- دانشجوی کارشناس حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
کلمات کلیدی :
واژههاي كليدي: خودشیفتگی،ویژگی های هیات مدیره،اطمینان بیش از حد مدیریت
چکیده :
هدف این مقاله ارائه مروری سیستماتیک از ادبیات مربوط به چگونگی ارتباط ویژگی های رفتاری اجرایی با تصمیمات گزارشگری مالی است. نویسندگان 44 مقاله منتشر شده بین سالهای 2001 تا 2021 را در مجلات برتر که در مجلات تجاری، اقتصادی و حسابداری پیشرو هستند، بررسی میکنند. از طریق بررسی سیستماتیک، نویسندگان چارچوبی برای ظهور خودشیفتگی و نحوه ارتباط آن با تصمیم گیری و در نتیجه عملکرد شرکت ارائه می دهند. علاوه بر این، این مقاله معیارهای مختلف اندازهگیری خودشیفتگی را با جوانب مثبت و منفی آنها شناسایی میکند و پیشنهاد میکند که معیارهای مختلف منجر به نتایج متفاوتی در ادبیات قبلی میشوند. این مطالعه به جریان فزاینده ای از تحقیقات در مورد تأثیر ویژگی های مدیران بر تصمیم گیری کمک می کند. نویسندگان توصیه می کنند که تحقیقات آینده ممکن است بیشتر بر نقش مدیر مالی به عنوان اکثریت ادبیات در مدیر عامل شرکت متمرکز شود. علاوه بر این، نویسندگان پیشنهاد میکنند که تنظیمات مختلف ممکن است نتایج را تعدیل کند، و نویسندگان پیشنهاد میکنند که تحقیقات آینده ممکن است انجام شود تا نشان دهد چگونه محیط نظارتی بر اثر خودشیفتگی تأثیر میگذارد یا آن را تعدیل میکند. واژههاي كليدي: خودشیفتگی، ویژگی های هیات مدیره، اطمینان بیش از حد مدیریت
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر تصمیمات مالی شرکتهای بیمه
مسعود سبزچی دهخوارقانی - میترا زابلی پیله رود
مفاهیم حسابداری مدیریت راهبردی در شرکتها، مزایا، معایب و راهکارها
علی نمازیان - علی محمدی
فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش حسابداری
عبدالحسین علی پور - رسول ناصرحجتی رودسری - نسیم دانش
تاثیر رویکرد حسابداری و مالی بر قضاوت وتصمیم گیری اثر خود هویتی سبز بر تغییر قصدخرید با نقش میانجی ارزش ادراکی و تعدیل کنندگی خودهمسویی ( مورد مطالعه :مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی)
حسین بوذری
ایجاد یک استراتژی پایدار برای حاکمیت شرکتی یکپارچه مبتنی بر عملکرد پایداری
رعنا شهد آور - ابوالفضل بابایی لک لر - حسین قهرمانی
تاثیر هوش مصنوعی در کیفیت خدمات آنلاین بانکی
بهارک یادگار جمشیدی - زهرا شرقی
مروری بر روشهای شناسایی و تشخیص غیرمستقیم لیتولوژی سازند با تاکید بر روشهای هوش مصنوعی
نگین فروزان - خالد معروفی - سید شهاب طباطباییمرادی
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
مروری در زمینه کاربرد شبکه عصبی در بهداشت، ایمنی و محیطزیست (HSE)
هاجرسادات علی زاده مقدم
حریم خصوصی کاربران در مدل های زبانی بزرگ
آرمان محبعلی - محمد عادلی نیا
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1