0% Complete
فارسی
Home
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد
Authors :
مجتبی فلاحی نسب
1
ایمان داداشی
2
محمد جواد زارع بهنمیری
3
1- دانشگاه قم
2- دانشگاه قم
3- دانشگاه قم
Keywords :
عدم قطعیت سیاسی،سرعت تعدیل وجه نقد،وجه نقد،داده های ترکیبی،اقتصاد
Abstract :
مدیریت بهینه پول مستلزم بهترین روش در زمینه نگهداری و نقدینگی است. کسری و مازاد ناشی از هزینه های نقدی مالی، هزینه های اضافی را برای شرکت ها ایجاد می کند.عدم قطعیت سیاسی می تواند بر سرعت تعدیل وجه نقد اثرگذار باشد زیرا عدم قطعیت سیاسی بر تصمیم گیری های فعالان اقتصادی موثر است و به گونه ای افق زمانی کوتاه مدت را مقابل اقتصاد دانان قرار می دهد و بالعکس قطعیت سیاسی می تواند افق زمانی بلند مدت را داشته باشد و می تواند اقتصاد کشور را رشد دهد. در این پژوهش به بررسی ارتباط بین عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد پرداخته شده است. برای بررسی فرضیه پژوهش از داده های 151 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1392 تا 1401 استفاده شده است. جهت سنجش عدم قطعیت سیاسی همسو با پژوهش عشایری(1400) از متغیر های عرضه پول ناشی از صادرات نفتی و عرضه پول ناشی از سیاست بانک مرکزی و برای اندازه گیری سرعت تعدیل وجه نقد از مدل جیانگ و لی(2016) استفاده شده است. برای تحلیلهای آماری از رگرسیون پانل مقاوم و نرمافزار استاتا نسخه 14 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین متغیر های عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد رابطه معناداری وجود ندارد.
Papers List
List of archived papers
تاثیر کوته بینی مدیریتی بر عملکرد پایداری شرکت با تاکید بر هزینه های نمایندگی
رعنا شهدآور - مهدی پورعلی
تشخیص حملات اینترنتی با مدل های زبانی بزرگ تقطیری در شبکه های توزیع شده
جواد جهانگیری درزه کنانی - امین بابازاده
بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس
سید حسین قاسمی - جواد حسینی - محمد حسن حدادی
پیشبینی وضعیت ترافیک با استفاده از الگوریتم KNN یک مطالعه موردیبر اساس دادههای دوماهه ترافیک
متین نهاوندی
تاثیر کیفیت گزارشگری مالی بر مالی سازی شرکت با تاکید بر هزینه های نمایندگی
حیدر محمدزاده سالطه - محمد احسانی - سید علی موسوی
Using Advanced Ensemble Machine Learning Models to Predict Traffic in SDN-Based Networks: A Comparative Study of Bagging, Boosting, and Stacking Approaches
Raha Pakzad - Sasan GharaPasha - Nasrin Firouz - Ramin Habibzadehsharif
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
تأثیر فعالیت های بازاریابی تجربی بر تجربه مشتری در متاورس: نقش واسطه ای سهولت درک شده و سودمندی درک شده و تأثیر آن بر عشق به برند
آیسان خضرلو - سید جعفر زنوزی
مفاهیم حسابداری مدیریت راهبردی در شرکتها، مزایا، معایب و راهکارها
علی نمازیان - علی محمدی
بهبود امنیت شبکههای رایانش ابری مبتنی بر معماری OpenFlow با استفاده از SVM
سویل قنبرزاده چاوشی
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3