0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
نویسندگان :
پریسا جعفری
1
سیروس فخیمی آذر
2
سلیمان ایرانزاده
3
حسین بوداقی خواجه نوبر
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،انگیزههای کاربران در تولید محتوا،بازاریابی دیجیتال،رسانه های اجتماعی،برندسازی دیجیتال
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی، تحلیل و بهرهبرداری از انگیزههای کاربران در تقویت برندسازی دیجیتال در رسانههای اجتماعی با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی انجام شده است. در گام نخست، از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با ۱۲ متخصص بازاریابی و علوم داده، شش انگیزه کلیدی شامل سرگرمی، خودابرازی، اجتماعیسازی، کسب دانش، دریافت پاداش و تعامل با برند استخراج گردید. سپس در فاز کمی، تعداد ۳۲٬۴۱۸ پست و کامنت اینستاگرامی مرتبط با پنج برند کالای تندمصرف تحلیل شد و با استفاده از مدل ترکیبی ParsBERT-CRF، برچسبگذاری همزمان احساس و انگیزه صورت گرفت. الگوریتم XGBoost برای پیشبینی احتمال تعامل کاربران (شامل لایک، کامنت، ذخیرهسازی و بازنشر/اشتراکگذاری) آموزش داده شد که با دقت AUC=0.89 عملکرد بالایی نشان داد. نتایج نشان داد انگیزه خودابرازی و اجتماعیسازی قویترین پیشرانهای تعامل هستند و حضور احساسات مثبت، اثر آنها را تا ۱.۶ برابر تقویت میکند. تحلیل ساختاری دادههای نظرسنجی از ۴۳۸ کاربر فعال رسانههای اجتماعی نیز نشان داد تعامل پیشبینیشده، رضایت و وفاداری به برند را بهطور معناداری افزایش میدهد. (β = 0.57، p < 0.001) همچنین، در یک آزمون میدانی، کمپینهای شخصیسازیشده مبتنیبر مدل پیشنهادی، باعث افزایش ۲۳ درصدی نرخ تعامل و رشد ۱۲ درصدی فروش شدند. این پژوهش نشان میدهد که ادغام تحلیل انگیزشی کاربران با الگوریتمهای هوش مصنوعی میتواند به طراحی محتوا و زمانبندی بهینه در کمپینهای دیجیتال کمک کرده و مزیت رقابتی پایداری برای برندها خلق کند. پیشنهاد میشود مدل ارائهشده در بسترهای چندرسانهای دیگر و فرهنگهای متفاوت نیز ارزیابی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتباط بین تضاد نمایندگی و حقالزحمه عادی و غیرعادی حسابرس
فیروز نظاری ابر - رسول برادران حسن زاده - رقیه دهقان
ارائه مدل یادگیری ماشین برای پیش بینی بازار مالی قیمت مسکن مبتنی بر یادگیری عمیق
زیبا نصیری - حسین اقبالی - محمدعلی اقبالی
تأثیر استقلال و شایستگی حسابرس بر اثربخشی کنترلهای داخلی: بررسی نقش تعدیلی تجربه حسابرس
حیدر محمدزاده سالطه - سیما فرزانه خلیفه لو - زهره نوروزی مرادلو
بررسی کاربرد تکنیک های هوش مصنوعی در سیستم های توصیه گر
آسیه یاوری - علی اکبر نقابی
بهبود امنیت داده در رایانش ابری عمومی با استفاده از یک معماری ترکیبی مبتنی بر AES و ECC
فاطمه رمضانی - علیرضا چمکوری
بررسی اثرات تعامل و همکاری بین مدیران مالی ارشد شرکتها و مؤسسات حسابرسی بر کیفیت حسابرسی
موسی انصاری - محمد فرهادی مهر
نقش اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاهش مصرف انرژی در شهرهای هوشمند
حسنا هاشم بیگی
Depression detection based on EEG signal analysis utilizing Inter-hemispheric Asymmetry and Correlation Dimension assessment
Amirreza Ahmadi - Saeid Yarmohammdi - Ali Zeraatkar - Reza Rostami
تحلیل تأثیر هوش مصنوعی بر وضعیت اقتصادی و تحولی در صنعت هنر
ری را صمدی راد - آرینا شهبازی - سیده فاطمه امامی - معصومه منصوری
مروری جامع بر کاربردهای هوش مصنوعی توضیح پذیر
زهرا تقی پور - پرویز قربانزاده - سمیرا کرامت طلاتپه - آذر ملازاده ایگدیر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1