0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
نویسندگان :
پریسا جعفری
1
سیروس فخیمی آذر
2
سلیمان ایرانزاده
3
حسین بوداقی خواجه نوبر
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،انگیزههای کاربران در تولید محتوا،بازاریابی دیجیتال،رسانه های اجتماعی،برندسازی دیجیتال
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی، تحلیل و بهرهبرداری از انگیزههای کاربران در تقویت برندسازی دیجیتال در رسانههای اجتماعی با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی انجام شده است. در گام نخست، از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با ۱۲ متخصص بازاریابی و علوم داده، شش انگیزه کلیدی شامل سرگرمی، خودابرازی، اجتماعیسازی، کسب دانش، دریافت پاداش و تعامل با برند استخراج گردید. سپس در فاز کمی، تعداد ۳۲٬۴۱۸ پست و کامنت اینستاگرامی مرتبط با پنج برند کالای تندمصرف تحلیل شد و با استفاده از مدل ترکیبی ParsBERT-CRF، برچسبگذاری همزمان احساس و انگیزه صورت گرفت. الگوریتم XGBoost برای پیشبینی احتمال تعامل کاربران (شامل لایک، کامنت، ذخیرهسازی و بازنشر/اشتراکگذاری) آموزش داده شد که با دقت AUC=0.89 عملکرد بالایی نشان داد. نتایج نشان داد انگیزه خودابرازی و اجتماعیسازی قویترین پیشرانهای تعامل هستند و حضور احساسات مثبت، اثر آنها را تا ۱.۶ برابر تقویت میکند. تحلیل ساختاری دادههای نظرسنجی از ۴۳۸ کاربر فعال رسانههای اجتماعی نیز نشان داد تعامل پیشبینیشده، رضایت و وفاداری به برند را بهطور معناداری افزایش میدهد. (β = 0.57، p < 0.001) همچنین، در یک آزمون میدانی، کمپینهای شخصیسازیشده مبتنیبر مدل پیشنهادی، باعث افزایش ۲۳ درصدی نرخ تعامل و رشد ۱۲ درصدی فروش شدند. این پژوهش نشان میدهد که ادغام تحلیل انگیزشی کاربران با الگوریتمهای هوش مصنوعی میتواند به طراحی محتوا و زمانبندی بهینه در کمپینهای دیجیتال کمک کرده و مزیت رقابتی پایداری برای برندها خلق کند. پیشنهاد میشود مدل ارائهشده در بسترهای چندرسانهای دیگر و فرهنگهای متفاوت نیز ارزیابی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی تأثیر اندازه موجودیها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
سمانه یاقوتی آذری - مهسا ریخته گری نظامی - نادر رضایی
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
چالش های تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در صنعت با رویکرد توسعه پایدار
رضا صبوری - ناصر فقهی فرهمند - سلیمان ایران زاده
استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی
مهدی محمدی امین - مهدی فرساد - هادی محمدی امین
نظریه بازی در کارآفرینی: مروری بر ادبیات
رعنا شهدآور - فاطمه اصدقی - فائزه فتحی
Evaluating and Comparing Artificial Intelligence Tools in Solving Mathematical Problems
Marziyeh Felahat - Hossein Gholamalinejad
چالشها و فرصتهای نگارش و فرایند داوری مقالات با هوش مصنوعی
مرضیه باباشپور اصل
تأثیرات دیجیتالسازی بر مدلهای کسبوکار و استراتژیهای بازار.
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - سیده محدثه موسوی - نازنین حسنوند
شیوه های حسابداری مدیریت استراتژیک: بررسی ادبیات و فرصتی برای تحقیقات آینده
رعنا شهداور - موسی ابراهیم زاده - فاطمه خانی پور
Performance Evaluation of Supervised Machine Learning Algorithms for Customer Classification in E-Commerce
Somayeh Ebrahimi Emamchai
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1