0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش هوش مصنوعی در شخصیسازی تجربه مشتری: بررسی رفتار مصرفکننده در فروشگاههای آنلاین
نویسندگان :
بهزاد بالازاده
1
حسین بوداقی
2
نازلی قراچورلو
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز.
2- دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی اهر
کلمات کلیدی :
بازاریابی دیجیتال،تجربه مشتری،هوش مصنوعی،شخصیسازی،رفتار مصرفکننده
چکیده :
در عصر دیجیتال، شخصیسازی تجربه مشتری به یکی از ارکان کلیدی موفقیت در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. هدف این پژوهش، بررسی نقش هوش مصنوعی در شخصیسازی پیامها و تحلیل تأثیر آن بر تجربه مشتری در فروشگاههای آنلاین ایرانی است. بهمنظور دستیابی به این هدف، فروشگاههای اینترنتی فعال از جمله دیجیکالا، اسنپمارکت و تکنولایف بهعنوان بسترهای اصلی تحقیق انتخاب شدند. جامعه آماری شامل کاربرانی بود که طی سه ماه اخیر حداقل یک خرید اینترنتی انجام دادهاند. پژوهش با رویکرد کمّی و به روش توصیفی–پیمایشی همراه با تحلیل همبستگی اجرا گردید. دادهها با استفاده از پرسشنامهای ساختاریافته با مقیاس پنجدرجهای لیکرت گردآوری شدند. نمونهگیری بهصورت هدفمند و با استفاده از فرمول کوکران، با حجم ۳۸۴ نفر انجام شد. تحلیل دادهها با بهرهگیری از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و نرمافزارهای SPSS 26 و SmartPLS 4 انجام گرفت. نتایج نشان داد که شخصیسازی مبتنی بر هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معناداری بر ادراک سودمندی، اعتماد به سیستم، رضایت مشتری و نهایتاً قصد خرید مجدد دارد. علاوهبر این، تفاوت معناداری در اثرگذاری این متغیرها میان گروههای جمعیتشناختی مختلف، از جمله جنسیت و سن مشاهده شد؛ بهویژه زنان و افراد جوان نسبت به تجربه شخصیسازیشده واکنش مثبتتری داشتند. یافتهها حاکی از آن است که بهرهگیری از فناوریهای هوشمند میتواند در ارتقاء تجربه کاربری، بهبود سیستمهای توصیهگر، و تدوین راهبردهای بازاریابی دیجیتال هدفمند در بستر بومی ایران مؤثر واقع شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و اولویت بندی قابلیت های پویای حسابداری دایره ای بر مبنای جریان های مواد در اقتصاد دایره ای
ایران فخری نژاد
پیشبینی سود با استفاده از هوش مصنوعی
الهه هادی زاده
تاثیر سوء گیری مالی بر قابلیت مقایسه اطلاعات مالی با تاکید بر کیفیت حسابرسی
ابراهیم نویدی عباسپور - صالح بهروز گجین
تاثیر مولفه های هوش معنوی بر قضاوت حرفه ای حسابرسان
علیرضا عظیمی ثانی
راهبرد تجاری و رفتار نامتقارن هزینهها با تاکید بر نقش توانایی مدیریتی شواهدی از شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران و مسقط
علی انصاری - مهدی بشکوه
بهینهسازی نظارت هوشمند در اتوماسیون صنعتی از طریق ادغام اینترنت اشیا و پهپاد
سولماز سرخی اسبقی - محمود محصل فقهی
نگاهی جامع به تکنیک دلفی فازی و چگونگی بهکارگیری آن در پژوهشهای کیفی
قاسم رحیمی ریگی - محسن رشیدی باغی - مهنام ملایی
طراحی زنجیره تأمین سبز با رویکرد هوش مصنوعی و سیاستهای ESG
علیرضا فولاد - سبحان معارفوند - حسین پورابراهیم گیل کلایه - علی ایل سعادتمند
پیاده سازی مسیر یابی هوشمند بر اساس انرژی برای شبکه حسگر بی سیم
حمداله مهرآیین
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1