0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
نقش حسابداری مدیریت استراتژیک در تصمیمگیری استراتژیک
نویسندگان :
محمدرضا مهربان پور
1
جواد محمدی مهر
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
حسابداری مدیریت استراتژیک،تصمیمگیری استراتژیک،مدل تصمیم گیری
چکیده :
در محیط تجاری پرشتاب امروزی، تجزیهوتحلیل دادهها برای تصمیمگیری آگاهانه، امکان انطباق استراتژیک و مزیت رقابتی پایدار ضروری است هدف این است که نارساییهای مدلهای منطقی و شبه عقلانی تصمیمگیری سازمانی را بهعنوان نمایشی برای درک نهتنها شکل حسابداری مدیریت، بلکه نحوه بهکارگیری آن در این محیط تصمیمگیری سازمانی معاصر بررسی کنیم. تصمیمگیری بهعنوان یکی از دلایل کلیدی برای حسابداری مدیریت بهخوبی تثبیت شده است.خرد متعارف عملکرد حسابداری مدیریت در این رابطه به طور سنتی بهشدت مبتنی بر رویکرد عقلانیت محاسبه شده است. روش پژوهش مروری نظام مند بر مقالات معتبر لاتین درباره نقش حسابداری مدیریت استراتژیک در تصمیمگیری استراتژیک می باشد. حسابداری مدیریت استراتژیک از یک رویکرد تحلیلی شناختی در فرآیند تصمیمگیری استفاده میکند که شامل مجموعهای از فعالیتهای پردازش اطلاعات مانند جمعآوری، تفسیر و ارزیابی دادهها، حقایق و نظرات است. «بهترین انتخاب» بر اساس مجموعهای از مشاهدات یا ادراکات تعیین میشود و آن را به یک تصمیم منطقی تبدیل میکند که در آن یک مقدار بهینهشده در محدودیتهای دادهشده انتخاب میشود. یک مدل تصمیم متشکل از مجموعهای از فعالیتها و نقاط تصمیمگیری است که بازههای زمانی متعددی را دربرمیگیرد. این مدل تصمیمگیری شامل سه بخش اساسی است: چارچوب مراجع ، تصمیمگیری و فرآیندهای کنترل تصمیم.توجه به هر سه مورد در برنامه ریزی و استفاده از حسابداری مدیریت استراتژیک ضروری می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد
مجتبی فلاحی نسب - ایمان داداشی - محمد جواد زارع بهنمیری
بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر قدرت پیشبینی اطلاعات حسابداری باتوجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - النا خان لاریان
نقش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در ارتقاء بهداشت و سلامت
علیرضا پورهوشنگی - علی الماسی حشیانی
تأثیر تجزیه و تحلیل ارقام صورتهای مالی بر تصمیمگیری مدیریتی در افزایش و کاهش قیمت سهام
علی نمازیان - سمیه کهنوجی
نقش پیاده سازی هوش مصنوعی در تحول ارتباطات بازاریابی وتوسعه ی شایستگی اخلاقی برندهای فعال
شبنم سخی نیا
Modeling Customer Behavior in Online Stores Based on the RFM Model and Random Forest and SVM Algorithms
Somayeh Ebrahimi Emamchai - Nayere Zaghari
طراحی و توسعه دستیار هوشمند مشاوره پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی همدان
حبیب اله تحسینی - جواد کشوری کامران
کاربردهای کلانداده در حسابداری: شناسایی تقلبهای مالی و ارتقاء شفافیت مالی
الناز شاکری فر
ارائه مدل یادگیری ماشین برای پیش بینی بازار مالی قیمت مسکن مبتنی بر یادگیری عمیق
زیبا نصیری - حسین اقبالی - محمدعلی اقبالی
بررسی دیدگاه ها و سیر تاریخی پیرامون حسابداری دارایی های موروثی
فاطمه رفیعی - مهدی ناظمی اردکانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1