0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
مبانی فلسفی خداشناسی و چالش های مدیریت اسلامی در عصرتکنولوژی
نویسندگان :
نبی الله جیحون
1
حسین متفکر
2
حسن الوداری
3
1- دانشگاه پیام نور تهران غرب
2- دانشگاه پیام نور
3- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
چالش های مدیریتی،خداشناسی،عصر تکنولوژی،فلسفه اسلامی،مدیریت اسلامی
چکیده :
این پژوهش به بررسی مبانی فلسفی خداشناسی و تاثیر آن برچالش های مدیریت اسلامی در عصر تکنولوژی می پردازد.باتوجه به پیچیدگی های جهان امروز و لزوم ارایه الگوهای مدیریتی کارآمد و اخلاق مدار، هدف اصلی این تحقیق، تبیین ریشه های هستی شناختی و معرفت شناختی خداشناسی اسلامی و تحلیل چگونگی تاثیر این مبانی برالگو ها و رویکرد های مدیریت اسلامی در عصر نوین است. در این راستا چالش های پیش روی مدیران اسلامی در زمینه های نظیر جهانی شدن، فناوری های نوین، بحران های اخلاقی و تغییرات فرهنگی واقتصادی مورد واکاوی قرار می گیرد. این تحقیق از رویکرد ترکیبی(کیفی و تحلیل استنتاجی ) بهره می برد. در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوای متون دینی، فلسفی و مدیریت اسلامی، مبانی خداشناسی و اصول مدیریت اسلامی استخراج و دسته بندی می شوند. و در بخش تحلیل استنتاجی، روابط میان این مبانی و چالش های مدیریتی مورد بررسی قرار گرفته و باستدلال های فلسفی، راهکار های برای برون رفت از این چالش ها ارایه می گردد. ابزرا جمع آوری این تحقیق شامل مطالعه کتابخانه ای و تحلیل استنادی متون کلاسیک و معاصر فلسفه اسلامی و چالش های مدیریتی میباشد. در فرجام ، فشرده کلام این است که نتایج این تحقیق می تواند مبنای برای توسعه نظریه های نوین مدیریت اسلامی و راهنمایی برای مدیران و سیاست گذاران در جهان اسلام باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر اطلاعات محیطی شرکت و ریسک عدم بازپرداخت بدهیها بر ریسک سقوط قیمت سهام با توجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - شهرام کامکار
پیشبینی نمرات دروس دانشگاهی با استفاده از الگوریتم رگرسیون خطی در یادگیری ماشین
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - هانیه شیری
سواد مالی و رونق گردشگریT مطالعه موردی گردشگران شهر یزد
محمدعلی فیض پور - مهدیه پیروی - ریحانه بابائی - جمال برزگری خانقاه
افزایش شفافیت تصمیمگیری خودکار در سیستمهای بانکی با استفاده از هوش مصنوعی قابل تبیین (XAI)
صمد میرزا محمدی
The role of artificial intelligence in linking data-driven human resources with sustainable business branding
Baharak Yadegar Jamshidi - Hossein Bodaghi Khajeh Noubar
تاثیر رویکرد حسابداری و مالی بر قضاوت وتصمیم گیری اثر خود هویتی سبز بر تغییر قصدخرید با نقش میانجی ارزش ادراکی و تعدیل کنندگی خودهمسویی ( مورد مطالعه :مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی)
حسین بوذری
Edge-Based Personalized Information Retrieval for Mobile Users Leveraging Federated Learning
Ebrahim Ebrahimi - Hamed Nazarian - Amin Mohammadi - Morteza Mohammadi zanjireh
تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر ارتباط بین عدم اطمینان اقتصادی و متنوعسازی شرکتی
ناهیده شاهنده ننه کران - امین آرام گر - مهدی عبدالهی شتربانی
بررسی تأثیر سبک نگارش بر نحوه بازیابی پاسخ توسط مدلهایزبانیبزرگ با استفاده از ژئومتریک
مینا زالی - مریم شفائی - فاطمه فاقعی شهربابکی
عدم قطعیت سیاسی و سرعت تعدیل وجه نقد
مجتبی فلاحی نسب - ایمان داداشی - محمد جواد زارع بهنمیری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.1