0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
پیش بینی پیک بار تهران به کمک الگورتیم های یادگیری ماشین ترکیبی
Authors :
مسعود ابراهیمی کاشف
1
حسین اقبالی
2
محمدعلی اقبالی
3
1- دانشگاه ایوانکی
2- دانشگاه ایوانکی
3- دانشگاه صنعتی بیرجند
Keywords :
پیشبینی پیک بار،تحلیل رگرسیون،رگرسیون لاجیت و آدابوست
Abstract :
پیشبینی پیک بار یک فرآیند حیاتی در برنامهریزی صنعت برق است و نقش بسیار مهمی در برنامهریزی ظرفیت تولید برق و مدیریت سیستمهای نیروی الکتریکی ایفا میکند، بنابراین، جذب علاقهمندیهای بسیاری در حوزهی علمی را به دنبال داشته است. بنابراین، دقت در پیشبینی بار الکتریکی برای برنامهریزی بهینه ظرفیت تولید انرژی و مدیریت سیستم نیروی الکتریکی بسیار اهمیت دارد. این پایاننامه یک بررسی از روشها و مدلهای پیشبینی پیک بار برق را ارائه میدهد. بررسی نشان میدهد که با وجود نسبیت سادگی همه مدلهای بررسی شده، تحلیل رگرسیون همچنان به طور گسترده استفاده میشود و کارآمد برای پیشبینی بلندمدت است. این پایاننامه به بررسی و بهبود پیشبینی پیک بار الکتریکی در شهر تهران با استفاده از رگرسیون لاجیت و آدابوست میپردازد. پیک بار الکتریکی، به دلیل نوسانات شدید و وقوع نامنظم، پیشبینی آن یکی از چالشهای بزرگ در مدیریت و برنامهریزی سیستمهای توزیع برق است. استفاده از ترکیب رگرسیون لاجیت و آدابوست به عنوان یک روش یادگیری ماشین ترکیبی، میتواند دقت پیشبینی را افزایش داده و به مدیریت بهتر شبکه برق کمک کند. نتایج شبیهسازی این ادعا را ثابت میکند که الگوریتم پیشنهادی دارای دقت بالاتری به نسبت الگوریتمهای دیگر میباشد.
Papers List
List of archived papers
تاثیر بعد استراتژی مالی وبعد پاسخگویی برکیفیت خدمات درک شده و خشنودی مشتریان )مورد مطالعه : فروشگاه افق کوروش(
حسین بوذری
کاربرد علم داده در مهندسی کامپیوتر : بهینه سازی مصرف انرژی در دیتاسنترها در باب تحلیل داده
مهدی بشیرزاده
سواد مالی و رونق گردشگریT مطالعه موردی گردشگران شهر یزد
محمدعلی فیض پور - مهدیه پیروی - ریحانه بابائی - جمال برزگری خانقاه
تحلیل و بهبود مقاومت به ضربه ترافیکی درب موتور پژو 206 به روش المان محدود هوشمند
محمدعلی سلیمان نژاد - رضا جاهدی
حریم خصوصی کاربران در مدل های زبانی بزرگ
آرمان محبعلی - محمد عادلی نیا
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
Modeling Customer Behavior in Online Stores Based on the RFM Model and Random Forest and SVM Algorithms
Somayeh Ebrahimi Emamchai - Nayere Zaghari
Digital Technology and Supply Chain Transformation: A Qualitative and Analytical Approach
Elnaz Shakerifar
ارزیابی ریسک ملی و فراملی ( ریسک غیر مالی) (مطالعه موردی درکرواسی)
شبنم بالازاده قره باغی - فرهاد خداکرمی - امیرحسین باقری - مهتاب رنجبران
Transforming Sentiment Analysis with a New LLM Architecture
Hossein Gholamalinejad - Tahoora Ramezanimoghaddam
more
Samin Hamayesh - Version 42.0.3