0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
نویسندگان :
Salman Nazari-Shirkouhi
1
Reihane Zarei Babaarabi
2
Mohammad Abdollahi
3
1- College of Engineering, University of Tehran
2- College of Engineering, University of Tehran
3- College of Engineering, University of Tehran
کلمات کلیدی :
Predicting Customer Purchase Intentions،Digital Marketplaces،Purchase Intention Model
چکیده :
With the increasing use of the internet and the rapid growth of digital technologies, purchasing and marketing patterns are undergoing fundamental changes, leading many businesses toward online sales and service delivery. This study examines and predicts customers’ purchase intentions in online marketplaces. First, through a review of the literature, a conceptual research model was developed based on variables influencing customers’ purchase intentions, followed by the design of a questionnaire aligned with the model. The study population included individuals with experience purchasing from online sales websites or applications. The reliability and validity of the questionnaire were evaluated using Smart PLS 3.0 software. The research findings indicated that perceived customer value, e-satisfaction, and e-trust have a significant, positive, and direct effect on online purchase intentions. Brand image and perceived innovation also have a positive and appropriate effect on it. Based on these findings, online store managers can leverage the results to improve marketing strategies, enhance customer experience, and increase buyers' willingness to use online services and products.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر قدرت مدیر عامل بر کیفیت گزارشگری مالی
یعقوب پور کریم - میلاد حبیب اللهی - ابوالفضل بخشی قیسناب
Edge-Based Personalized Information Retrieval for Mobile Users Leveraging Federated Learning
Ebrahim Ebrahimi - Hamed Nazarian - Amin Mohammadi - Morteza Mohammadi zanjireh
Neural Encoding of Outcome Magnitude: Evidence from fMRI
Amin Mohammad Mohammadi - Shaghayegh Mahmoudi - Narjes Amin - Farid Hosseinzadeh - Elias Ebrahimzadeh - Hamid Soltanian-Zadeh
تأثیر بالکچین بر امنیت و شفافیت در تراکنش های مال ی: نوآوری و چالشها
مهسا رحیمی - مصطفی جوینده
Magnetic Catheter Robot with Reduced Friction for Endovascular Minimally Invasive Access
Sina Eskandary - Mohammad Amin Salati - Rezayat Parvizi - Farhang Abbasi
An Automatic Pipeline for Simultaneous EEG-fMRI Artifact-removal (SEFA)
Farid Hosseinzadeh - Amin Mohammad Mohammadi - Mehrdad Anvarifard - ُSasan Keshavarz - Elias Ebrahimzadeh - Hamid Soltanian-Zadeh
شیوه های حسابداری مدیریت استراتژیک: بررسی ادبیات و فرصتی برای تحقیقات آینده
رعنا شهداور - موسی ابراهیم زاده - فاطمه خانی پور
Digital Technology and Supply Chain Transformation: A Qualitative and Analytical Approach
Elnaz Shakerifar
نقش هوش مصنوعی در تحول آفرینی حوزه روابط عمومی سازمانها
علی یاوری - سحر صفرزادهنیا - حبیبه نظری
ارائه یک مدل ترکیبی برای تشخیص بیماری آلزایمر با استفاده از هوش مصنوعی و منطق فازی
مصطفی کامل گاطع
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1