0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
شناسایی عوامل تعیین کننده قصد انطباق مالیات با تاکید بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده
نویسندگان :
نیما صدری نوبر زاد
1
پریسا صدری نوبر زاد
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
تمکین مالیاتی،هنجارهای ذهنی،نگرش مالیاتی،وطن پرستی،تئوری برنامه ریزی شده
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر تحقیق حاضر شناسایی عوامل تعیین کننده قصد انطباق مالیات با تاکید بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده می باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش علی است. شیوه گردآوری داده، پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه ای صورت گرفت که روایی و پایایی آن به تایید رسید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط است. بر این اساس جامعه نامحدود، نمونه ای مشتمل بر 384 شرکت بررسی شد. برای تجزیه وتحلیل داده های تحقیق نیز آزمونهای علی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد نگرش نسبت به تمكين مالیاتی ارتباط مثبت معنادارى با قصد تمكين مالياتى درامد فروش در ميان شركتهاى كوچك و متوسط دارد. هنجارهای ذهنی نسبت به تمكين مالياتى ارتباط معنادارى با قصد تمكين مالياتى درامد فروش در ميان شركتهاى كوچك و متوسط ندارد. اما سطح کنترل رفتاری ادراک شده نسبت به تمكين مالياتى ارتباط مثبت معنادارى با قصد تمكين مالياتى درامد فروش در ميان شركتهاى كوچك و متوسط دارد. همچنین میهن پرستی ارتباط مثبت معنادارى با قصد تمكين مالياتى درامد فروش در ميان شركتهاى كوچك و متوسط دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاهش مصرف انرژی در شهرهای هوشمند
حسنا هاشم بیگی
تاثیر پیچیدگی وظیفه بر عملکرد حسابرسان با تأکید بر جنبه های فردی و معنوی
حیدر محمدزاده سالطه - هانیه کریم زاده
بررسی نقش روحیه مودیان مالیاتی بر اساس تیپهای شخصیتی در قصد فرار مالیاتی
سحر بخشی - مهدی ذوالفقاری - کیهان آزادی هیر
افزایش شفافیت تصمیمگیری خودکار در سیستمهای بانکی با استفاده از هوش مصنوعی قابل تبیین (XAI)
صمد میرزا محمدی
ارائه الگوی استفاده از هوش مصنوعی در حسابرسی داخلی
مهناز ذابح غازانی
ایجاد یک استراتژی پایدار برای حاکمیت شرکتی یکپارچه مبتنی بر عملکرد پایداری
رعنا شهد آور - ابوالفضل بابایی لک لر - حسین قهرمانی
پلی از شبیهسازی به عمل: انقلاب بومی هوش مصنوعی در آموزش ایران
مهتاب کرمیانی - سیران معروفی
تحلیلی جامع بر روندهای نوین بازاریابی محتوایی در فروشگاههای آنلاین در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵
سید رامان سیدی - آرش احمدی - مریم باباپیری
Predicting employee loyalty based on machine learning algorithms,Case study: Pars Online Company Call Center
Mohammad Reza Haji-Ahmadi - Mohammad-Ali Eghbali - Hossein Eghbali
شناسایی و رتبه بندی عوامل موفقیت در بهبود فروش در مدیریت زنجیره تأمین پنجرههای upvc با استفاده از AHP فازی Fuzzy
محمد اخشابی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.8.1